در استان مازندران به خاطر داشتن شرایط مناسب اقلیمی و منابع فراوان انتظار می رفت که مشکل بیکاری حداقل کمتر از سایر استانها باشد ولی متاسفانه جوانان تحصیلکرده این استان هم با این معضل روبرو هستند.

گره کور اشتغال مازندران در دولت تدبیر و امید باز می شود؟

 

شرق پرس( شرق مازندران) : متاسفانه معضل بیکاری هر روز دامنه گسترده تری در کشورمان پیدا می کند ، وقتی این معضل تاسف بارتر می شود که اکثریت جوانان تحصیلکرده کشورمان که با مشکلات عدیده و مخارج سنگین دانشگاهها ، موفق به دریافت مدرک تحصیلی شدند تا بدون دغدغه به آینده خود فکر کنند ولی متاسفانه به علت فراهم نبودن شرایط برای کارکردن ، جوانان تحصیلکرده همچنان در جوار پدر و مادرشان هستند و دست به دعا منتظر روزها و حتی سالهای بعد می مانند ! تا شاید فرجی حاصل شود؟!

 

طبعا با نداشتن کار شرایط برای تشکیل زندگی جوانان مشکل می شود و به این ترتیب سن ازدواج بالا می رود ، البته آمار هم گواه این امر است.

 

 
 با آمدن دولت تدبیر و امید وعده های زیادی داده شد و یکی از دلائل رای آوردن آقای روحانی وعده حل مشکل بیکاری ایشان بود که نه تنها این امر محقق نشد بلکه تعداد بیکاران هم طبق آمار بیشتر شد.

 

 

 در استان مازندران به خاطر داشتن شرایط مناسب اقلیمی و منابع فراوان انتظار می رفت که مشکل بیکاری حداقل کمتر از سایر استانها باشد ولی متاسفانه جوانان تحصیلکرده این استان هم با این معضل روبرو هستند.
 

هم اکنون در استان سرسبزمازندران فارغ التحصیلان بسیاری در رشته‌های مختلف تحصیلی وجود  دارد که فقط حدود ۱۴ هزار بیکار در حوزه کشاورزی وجود دارد!

 

 

بدیهی ست  برای حل مشکل بیکاری جوانان مسئولان برنامه ریزی درستی اتخاذ کنند . پرسش این است که مسئولان محترم استان مازندران برای حل این معضل چه گامهایی برداشته اند ؟   

 

 
فراموش نکنیم  برای کارآفرینی ابتدا باید هدف آینده را مشخص کنیم و در نظر بگیریم که ۵، ۱۰ یا ۱۵ سال بعد در کجا هستیم و چه کاری انجام می‌دهیم…

 

 

البته وابستگی بالای اقتصاد کشور به واردات کالای واسطه‌ای و سرمایه‌ای بخاطر وابستگی اقتصاد کشور به نفت نقش مهمی در کاهش عمق اقتصاد ایران و عدم ایجاد اشتغال با وجود حصول رشد اقتصادی داشته است.
 

به هر حال انتخاب سیاست‌های مناسب ارزی، تجاری و بخشی می‌تواند در تغییر رابطه رشد اقتصادی و اشتغال‌زایی در اقتصاد ایران مؤثر باشد .

 

 

به هر روی امیدواریم در سال اقتصاد و عمل به فرموده رهبر انقلاب مسئولان استان و کشور در رفع این معضل بزرگ چاره ای درست بیندیشند و به داد جوانان برسند.

 

 

 

 

تابناک