قرآن کریم در سوره تین به دو میوه با این رنگ یعنی زیتون و انجیز قسم می خورد ، جدا از اینکه به خاصیت ارزشمند آنها توجه می کند ویژگی های دیگری را در نظر دارد .

anjir-165

 

 

 

شرق پرس: شاید یکی از مواردی که در شاخصه میوه شناسی کمتر به آن پرداخته می شود ، رنگ میوه هاست که نقش بسیار مهمی در تعالی روح و جسم انسان دارد . مخصوصاً میوه هایی که تک رنگی خود را ار رویش تا برداشت حفظ می کنند . چون رنگ ها طول موج خود را دارند و امواجی را گسیل می کنند که میدان مغناطیسی حاصل از آن ها حرکت مولکول های بدن ما را تحت تأثیر قرار می دهند .

 

 

قابل توجه اینکه در اطراف هر موجود زنده یک میدان مغناطیسی وجود دارد که خاصیت مغناطیسی آن کاملاً رویداد های اساسی زیست شناختی بدن ماست . همانطوریکه در بدن ما میلیون ها عصب کار انتقال پیام را به وسیله تحریک الکتریکی آن ها صورت میدهند .

 

 

وقتی به میوه ها نگاه می کنیم و یا در مجاورت رنگ های سبز آن قرار می گیریم ، ترکیب موجهای گسیلی اطراف ما باعث آرامش بیشتر می شود . و روح نیز بر انگیخته وبا نظام لایتناهی پیوند می خوریم.

 

 

روح ما دارای ارتعاشاتی است ، که ارتباط ما را باکل هستی برقرار می کند پس روح واسط بین جسم و کل هستی است . این ها یک حادثه نسیت بلکه یک قانون است . وضعیت ما که در اقیانوس بیکرانی از امواج و ارتعاشات زندگی می کنیم ، همه چیز در حال حرکت و تأثیر گذاری متقابل است . و همه این حرکت ها به سوی مبدأ واحد یعنی خدا منتهی می گردد .

 

 

وقتی با ارتعاشات یکنواخت سر و کار داشته باشیم موقعیت مناسبی به زندگی می دهیم . و میوه هایی که رنگ خوشایند و آرامش دهنده داشته باشند . در پهنای باریکی از طول موج حساس قرار دارند ، و یکی از عالی ترین رنگ ها که در میانگین نور مرئی قرار دارد و حالت تعادل و کمی سرد است و با سرعت با انسان صمیمی می شود رنگ سبز است .

 

و قرآن کریم بساط بهشتیان را با زیباترین رنگ یعنی سبز معرفی می کند .

 

 

ثِیَاباً خُضراً : لباس های زینتی که به رنگ سبز است ( سوره کهف آیه ۳۱ )

 

رَفْرَفٍ خُضْرٍ: نوعی پارچه و بالش و پشتی های سبز بی نظیر ( سوره الرحمن آیه ۷۶ )

 

ثِیابُ سُندُسٍ خُضْرٌ : لباس های حریر نازک سبز رنگ ( آیه ۲ سوره انسان )

 

 

وقتی قرآن کریم در سوره تین به دو میوه با این رنگ یعنی زیتون و انجیز قسم می خورد ، جدا از اینکه به خاصیت ارزشمند آنها توجه می کند ویژگی های دیگری را در نظر دارد .

 

شاید یکی از آنها رنگ یکنواخت انجیر از ظاهر و باطن آن است . ظاهر آن از بدو رویش و حیات نهال تا به ثمر رسیدن میوه که سبز است.

 

میوه انجیر آثار فراوانی دارد, ازجمله :

 

۱- امید به زندگی را افزایش می دهد .

 

۲- التیام روح و آرامش بخش قوی است .

 

۳- امواجی را گسیل می کند که از بین برنده خستگی اعصاب و بالا برنده تحمل است .

 

۴- تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و تنظیم کننده ضربان قلب و فشار خون است .

 

۵- فضا را روحانی و معنوی می کند و نماد حرکت و پویایی است .

 

۶- اعتماد متقابل ایجاد و باعث همگرایی است .و رنگ درون انجیر معمولاً بصورت قرمز می باشد که در چرخه رنگ های گرم قرار دارد . و آثاری در بدن ایجاد می کنند

 

از جمله :

 

۱- موجب افزایش خلاقیت و شادابی می گردد .

 

۲- انرژی بدن را افزایش و به آن روح هیجانی می دهد .

 

۳- احساس قدرت و آمادگی تمایلات اجتماعی می شود و فعالیت های ذهنی را تحریک می کند.

 

بنابراین انجیر جدای از مواد غذایی سرشارش ، بخاطر رنگ سبزش زمینه روحیه مثبت نگری که باعث تعالی هر جامعه ای می شود را فراهم می کند .

 

پرویز امیرخانلو – کارشناس فیزیک