قبل از نصب یک نرم افزار باید مزایا و معایب آن را بدانیم، در این خبر به معرفی بهترین نرم افزار های جایگزین تلگرام می پردازیم.

shabake-ejtemaee

 

 

شرق پرس: از ورود اپلیکیشن های تلفن همراه بیش از یک سال به کشور نمی گذرد اما به اندازه ای در بین مردم از کودکان تا میانسالان نفوذ کرده است که بسیاری از مردم تصور انجام امور کاری و اجتماعی را بدون استفاده از این ابزار برایشان مشکل است.

 

صرفنظر از مسائلی که در زمینه های امنیتی ایننرم افزارها مورد تاکید قرار گرفته اما موضوع قابل توجه اینکه نفوذ نرم افزارهای اجتماعی تلفن همراه به یک واقعیت انکار ناپذیر بدل شده است و امروزه کمتر کسی زحمت استفاده از فیسبوک یا وبلاگ را به خود می دهد اما گویا این نرم افزارها در کشور ما تاریخ مصرفی دارند و بعد از مدتی با اختلال مواجه می شوند و هرچند ولایل فنی و غیر فنی متفاوتی برای اختلالات به جود آمده مطرح می شود اما مردم به سمت نرم افزارهای جدیدتر با قابلیت های بیشتر سوق پیدا می کنند.

 

بعد نرم افزارهای وایبر و واتس آپ که بیشترین استفاده را داشتند در ماه های گذشته تلگرام به تنهایی گوی سبقت را از دیگر اپلیکیشن ها ربود، اما این فضای اجتماعی نیز با اختلالاتی مانند قطع و وصل شدن همچنین کندی روبرو شد حال سوال مهم اینجاست که بهترین نرم افزارهای جایگزین تلگرام کدام اپلیکیشن ها هستند.

 

در این مدت برخی نمونه های ایرانی نیز به بازار آمده اند که در فرصت های بعدی به معرفی آنها خواهیم پرداخت اما قبل از نصب یک نرم افزار باید مزایا و معایب آن را بدانیم، در این خبر به معرفی بهترین نرم افزار های جایگزین تلگرام می پردازیم.

 

•    نرم افزار چت Hike ، رقیب قدرتمند تلگرام
مسنجر قدرتمند هایک محصولی از کشور هند است که بی شک می تواند یک رقیب بسیار جدی برای نرم افزارهایی نظیر تلگرام، وایبر و واتس آپ باشد که دارای امکانات و طراحی قابل قبولی است. طراحی زیبا متریال(Material Design) نرم افزار، ارسال پیغام، تماس صوتی رایگان، قابلیت نصب پوسته، تماس صوتی گروهی، استیکرهای رایگان، سرعت بالا، پشتیبانی کامل از ارسال فایل تا ۱۰۰ مگابایت، ساخت گروه ها، ساخت تایم لاین شخصی (Timeline) ، اضافه کردن لوکیشن، ارسال پیغام صوتی، بهینه سازی برای شبکه های موبایلی ضعیف، چت مخفی و امن، بروزرسانی مداوم نرم افزار و… از قابلیت و ویژگی های Hike میباشد.

 

هایک با پلتفرم هایی ویندوز (Windows) ، اندروید (Android) ، آی او اس (iOS) ، بلک بری (Blackberry) سازگار است اما نقاط ضعفی مانند عدم وجود قابلیت ساخت استیکر (Sticker) توسط کاربران، محدودیت ارسال حجمی فایل، نداشتن قابلیت تماس تصویری (Video Calls) و متن باز نبودن نرم افزار و عدم انتشار API برای بات ها را دارا است.

 

•    نرم افزار پیام رسان Tictoc ، برادر تازه نفس تلگرام و وایبر

 

تیک توک اپ دیگری است که میتوان آن را بسیار شبیه Telegram و جایگزین تلگرام دانست و شاید برتری نسبت به تلگرام، سرعت بالا و تماس های صوتی با کیفیت بالا است، در این App که دارای نسخه پی سی نیز است میتوانید کلاب (Clubs) یا همان گروه های مخفی و عمومی (Secret & Public Chats) ایجاد کنید، فایل، عکس، موزیک، سند، لوکیشن (Location) و… را  بدون محدودیت حجمی ارسال نمایید و تحت یک فایل منیجر خوب آنها را مدیریت کنید. از دیگر قابلیت های Tictoc میتوان به ساخت استیکر شخصی، پلی شدن ویدیو در محیط خود برنامه، چت های گروهی (Group Chats) ، ساخت آی دی (ID) و رابط کاربری فلت بسیار زیبا اشاره کرد که با پلتفرم های وب (Web)، ویندوز (Windows)، مک (Mac)، ویندوزفون (Windows Phone)، اندروید (Android) و  آی او اس (iOS) همکاری دارد.

 

نقاط ضعف این اپلیکیشن نداشتن نسخه لینوکس، پشتیبانی نه چندان قوی و متن باز نبودن نرم افزار و عدم انتشار API برای بات ها است.

 

•    نرم افزار مسنجر Wiper Messenger ، رقیب جدی واتس اپ

 

مسنجر وایپر را می توان یک رقیب جدی و با امکانات بسیار خوب برای نرم افزارهایی مثل واتس اپ دانست. این اپلیکیشن رایگان، همانند سایر نرم افزار های برتر تماس تصویری رایگان که قبلا معرفی کردیم دارای قابلیت تماس صوتی و تصویری با کیفیت HD ، امنیت و رمزنگاری بالا، ساخت ویدیو های کوتاه از عکس ها به همراه موزیک دلخواه، پاک کردن چت و پیغام های رد و بدل شده از گوشی شما و دوستانتان، موزیک پلیر داخلی زیبا، امکان رد و بدل کردن پول اینترنتی بیت کوین، امکان ارسال پیغام و اعلان (Notification) به شما توسط برنامه برای رخ دادهایی مثل زمانی که دوست شما آنلاین شده است، گرفتن اسکریت شات از چت ها، چت مخفی برای فهمیدن اسکرین شات و… است که با پلتفرم های اندروید (Android) و آی او اس (iOS) سازگار است اما در این بین نقاط ضعف هایی مانند نداشتن استکیر، نداشتن نسخه وب و PC، عدم امکان ساخت گروه و کانال و پشتیبانی ضعیف به نام این نرم افزار ثبت شده است.

 

 

 

 

تابناک