عملکرد این دستگاه شبیه به یک اسکنر سه بعدی است که با استفاده از سیگنال های رادیویی، یک نقشه از محیط اطراف ترسیم می کند. سیگنال های رادیویی قابلیت نفوذ به دیوار را دارند؛

ردیابی افراد از پشت دیوار امکان پذیر شد

 

شرق پرس : به گزارش ساینس، محققان دانشگاه MIT دستگاهی تولید کرده اند که سیگنال های رادیویی شبه WiFi ساطع می کند و می تواند اشیای آن طرف دیوار و حرکت را شناسایی کند.

 

 

این پروژه که RF-Capture نام دارد، از سال ۲۰۱۳ آغاز شده است و در مراحل اولیه توسعه قرار دارد؛ ولی محققان پروژه معتقدند که این دستگاه از دقت بالایی برخوردار خواهد بود. در حال حاضر این پروژه در مرحله ای قرار دارد که می تواند شکل کلی و حرکات محدودی از شی آن طرف دیوار را ردیابی کند.

 

 

 

عملکرد این دستگاه شبیه به یک اسکنر سه بعدی است که با استفاده از سیگنال های رادیویی، یک نقشه از محیط اطراف ترسیم می کند. سیگنال های رادیویی قابلیت نفوذ به دیوار را دارند؛ این دستگاه می تواند از طریق سیگنال منعکس شده از آن طرف دیوار، اشیایی که در مسیر آن قرار دارند را ردیابی کند. با اینکه این دستگاه هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و دقت آن کافی نیست، اما کاملا قابل استفاده است.

 

 

مهمترین کاربرد این فناوری، خانه های هوشمند مجهز به اینترنت اشیا هستند. اینترنت اشیا شبکه ای از اشیای فیزیکی است که به نرم افزار، حسگر یا اتصالات اینترنتی مجهز شده اند و قادر به جمع آوری اطلاعات و تبادل آن هستند.

 

 

با استفاده از این فناوری در خانه های هوشمند می تواند تجهیزات برقی و الکترونیکی را با ورود یا خروج ساکنین، روشن یا خاموش کرد. این فناوری علاوه بر خانه و اداره، کاربرد گسترده ای در صنعت بازی و فیلمبرداری دارد.پاسخ دانشمندان در جواب اینکه آیا امواج ساطع شده از این دستگاه خطرناک است، بیان کردند که میزان تشعشع RF-Capture تنها یک ۱۰ هزارم یک تلفن همراه استاندارد است.

 

 

 

 

 

ایرنا