آمار مبتلایان به کبد چرب در ایران بیش از 40 درصد است

 

download

 
شرق پرس : یک متخصص گوارش و کبد گفت: بالا بودن آمار ابتلا به کبد چرب، هشدار بزرگی است که با ترک عادات غذایی غلط و عدم مصرف مشروبات الکلی و مواد غذایی چرب می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.
 
 
 
 
دکتر شهرام آگاه متخصص گوارش و کبد در خصوص شیوع بیماری کبد در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، گفت: کبد در واقع نقش صافی بدن را برعهده دارد و از عبور مواد غذایی مضر به سیستم‌های دیگر جلوگیری به عمل می‌آورد.
 
 
 
 
وی با بیان اینکه که بیشتر مبتلایان به کبد چرب زنان هستند تصریح کرد: درصد مبتلایان به این بیماری به چهل درصد هم می‌رسد که آمار قابل توجهی بوده و زنگ خطر تلقی می‌شود.
 
 
 
 
آگاه با اشاره به اینکه علامت مخصوص درباره ابتلا به کبد چرب وجود ندارد، افزود: احساس خستگی توام با بی‌حالی، کاهش وزن و عدم تمایل به خوردن غذا و همچنین احساس درد مزمن در ناحیه مرکزی یا راست بخش بالای شکم را می‌توان از علائم هشدار دهنده ابتلا به کبد چرب نام برد.
 
 
 
 
وی همچنین پیرامون علل ابتلا به این بیماری تصریح کرد: رژیم غذایی غلط، استفاده از مواد غذایی چرب- مصرف الکل و مشروبات الکلی خطر ابتلا به کبد چرب را افزایش می‌دهد.
 
 
 
 
وی خاطر نشان کرد: ابتلا به کبد چرب در افراد چاق و بیماران مبتلا به دیابت و همچنین افرادی که دارای چربی خون بالا هستند بیشتر است.