یک کارشناس تغذیه با تاکید بر خوردن غذای سبک در افطار اظهار داشت : روزه داران از فاصله افطار تا سحر چهار وعده غذای کم حجم بخورند.

وعده افطار برای روزه دار چگونه باشد؟

 

به گزارش شرق پرس حمیدرضا شیرآشیانی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : وعده غذای سبک هنگام افطار یک کاسه فرنی به همراه چای و خرما یا یک کاسه سوپ با نان و پنیر و چای را شامل می شود .

 

وی با تاکید بر این که روزه داران به جای چای ، شیر نیز می توانند بنوشند ، گفت : هدف از خوردن افطاری سیر شدن نیست ، بلکه باز کردن روزه و رفع تشنگی و گرسنگی است تا بدن آماده خوردن شام مانند آبگوشت، برنج ، لوبیا، عدسی و غیره شود.

 

این کارشناس ارشد تغذیه توصیه کرد در ماه رمضان تعداد وعده ها زیاد و حجم غذا کم باشد و توضیح داد : چون بدن به دلیل ناشتا بودن از صبح تا شب ، آمادگی برای پذیرش حجم بسیار غذا را در یک جا ندارد.

 

وی گفت : با این وصف ، مقدار غذایی که فرد می خورد باید مانند قبل از ماه رمضان باشد و در این ماه تنها جای وعده های غذایی عوض می شود و همان تنوع و تعادل غذایی روزهای سابق باید ادامه داشته باشد.

 

شیرآشیانی بر خوردن آب به طور مکرر تا فاصله سحر تاکید کرد و افزود : افطار کردن با آب یخ روشی نادرست و زیان آور است و اگر همین آب معمولی را بنوشیم با گذشت زمان، احساس تشنگی و گرمازدگی رفع می شود.

 

وی ادامه داد : از افطار تا سحر نیز به مرور و بدون توجه به تشنگی باید آب نوشیده شود و وعده میوه در چهار وعده غذایی افطار تا سحر نباید فراموش شود.