دکتر جمشیدی در حاشیه سمینار سلامت جنسی در دانشکده نسیبه ساری با اشاره به آسیب‌های درمان نشدن ناتوانی جنسی، گفت: 30 تا 40 درصد طلاق در کشور به ناتوانی جنسی و عدم رضایت جنسی و روابط حسنه زوجین مربوط می‌شود.

سونامی بیماری های مقاربتی تهدید کننده است

 

 

 

به گزارش شرق پرس فوق‌تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری گفتک به دلیل عدم آموزش مسایل بهداشتی در دوران نوجوانی و متاهلی، سونامی بیماری‌های مقاربتی در کشور وجود دارد.

 

 

 میثم جمشیدی در حاشیه سمینار سلامت جنسی در دانشکده نسیبه ساری در جمع خبرنگاران گفت: برای احداث کلینیک ناتوانی جنسی متاسفانه در کشور قوانینی تعریف نشده و پزشکان این رشته برای درمان بیماران در مرحله مقدماتی موضوع مشکل دارند.

 

 

وی با بیان اینکه کلینیک ناتوانی جنسی با حضور روانپزشک، روانشناس اورولوژیست، متخصص غدد و دهان شکل می‌گیرد، افزود: دانشگاه در پاسخ به متقاضیان احداث کلینیک ناتوانی جنسی عدم ابلاغیه و تعریف نشدن قوانین این نوع کلینیک را مطرح می‌کند.

 

 

فوق تخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری با بیان اینکه در دولت قبل فعالیت‌هایی به این منظور اقدام شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر مجبور هستیم به صورت موازی در موسسات سلامت بیماران را درمان کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه درمان ناتوانی جنسی در کشور مغفول مانده است، افزود: درباره موضوع سلامت جنسی فقط چند مرکز در تهران فعالیت دارد و در شهرستان‌ها از داشتن مرکز بزرگ درمان این بیماری بی‌بهره و رها شده‌اند.

 

 

جمشیدی اظهار کرد: متاسفانه به علت نبود مکان مشخص بیماران نمی‌دانند به چه کسانی مراجعه کنند و به ناچار به افراد غیر متخصص مراجعه کرده چون مکان سازماندهی شده برای آنان وجود ندارد.

 

 

وی با بیان اینکه باید برای مصرف داروهای درمان ناتوانی میل جنسی مطالعه شود، افزود: این داروهای گیاهی بدون عوارض جانبی نیستند و باید بدانیم که این داروها وجاهت علمی ندارد و متخصصان نه آن داروها را رد یا تایید نمی‌کنند اما داروهایی که متخصصین تجویز می‌کنند تا حد زیادی اثبات شده است.

 

 

جمشیدی با اشاره به آسیب‌های درمان نشدن ناتوانی جنسی، گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد طلاق در کشور به ناتوانی جنسی و عدم رضایت جنسی و روابط حسنه زوجین مربوط می‌شود.

 

 

وی آموزش در مدارس را بسیار عالی دانست و یادآور شد: یک سونامی بیماری‌های مقاربتی در کشور وجود دارد و این به سبب عدم آموزش جوانان متاهل در مدرسه، محیط‌های اجتماعی و… است و در نتیجه افراد دچار بیماری‌های مقاربتی مثل زگیل تناسلی گرفتار می‌شوند که ممکن است تا آخر عمر اثرش بماند.

 

 

 

ایسنا