میوه‌هایی مانند زغال اخته و شمشک نیز می‌توانند سبب جلوگیری از پیرشدن سلول‌های چشمی به خاطر افزایش سن، نورهای مخرب محیطی و نیز آسیب‌های ناشی از دیابت شوند.

chashm-havich5

 

شرق پرس: بر اساس جدیدترین تحقیقات خوردن نوع خاصی از غذاها می‌تواند به شدت سبب تقویت چشم، محافظت از آن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف شود.

 

بر اساس جدیدترین پژوهش‌ها میوه‌های دارای رنگ روشن، سبزیجات، گوشت بدون چربی، آجیل و انواع دانه‌ها بشدت برای محافظت از چشم مفید هستند.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهند، این نوع مواد غذایی سبب تقویت شبکیه و عنبیه چشم می‌شوند و همینطور مانع از جذب نورهای مخرب و مضر آبی و نور ماورای بنفش می‌شوند.

 

همینطور سبزی‌ها و سایر مواد غذایی مانند کلم‌پیچ، پرتغال، تخم‌مرغ، اسفناج، سیب زمینی شیرین، انبه، هویج، پنیر، ماست، شیر و ماهی‌های روغنی می‌توانند از ابتلا به بسیاری از بیماری‌های چشمی جلوگیری کنند.

 

از جمله خوردن این مواد غذایی مانع از ابتلا به بیماری ماکول در افراد می‌‌شود.

 

انواع فلفل به ویژه فلفل قرمز نیز به دلیل وجود رنگدانه‌های فراوان و با غلظت بالا می‌توانند سبب محافظت از شبکیه چشم و نیز حفظ عملکرد طبیعی چشم شوند.

 

هویج به دلیل وجود بتاکاروتن برای سلامت چشم و جلوگیری از کاهش دید نقش مؤثری دارد.

 

ماهی‌هایی مانند ماهی سالمون و قزل‌آلا به دلیل وجود اسید چرب امگا ۳ مانع از سندروم چشم خشک می‌شوند.

 

مصرف مرکبات مانند پرتقال و همچنین انواع توت در سلامت چشم‌ها نقش بسزایی دارد.

 

از تأثیر تخم‌مرغ بر سلامت چشم نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد به همین دلیل مصرف آن را توصیه می‌کنیم.

 

همینطور میوه‌هایی مانند زغال اخته و شمشک نیز می‌توانند سبب جلوگیری از پیرشدن سلول‌های چشمی به خاطر افزایش سن، نورهای مخرب محیطی و نیز آسیب‌های ناشی از دیابت شوند.

 

کارشناسان در کنار تنظیم رژیم غذایی به افراد توصیه اکید می‌کنند در حفظ بهداشت چشم‌های خود کوشا باشند، آنها را بدقت شستشو داده، از عینک طبی و یا آفتابی در صورت نیاز حتما استفاده کنند و در صورت داشتن سابقه خانوادگی ابتلا به یکی از انواع بیماری‌های چشمی حتما در این خصوص با متخصص چشم پزشکی مشاوره انجام دهند.

باشگاه خبرنگاران