اعرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: روزانه ۱۸ نفربر اثر بیماری‌های مغزی و قلبی در مازندران جانشان را از دست می دهند.

مرگ روزانه ۱۸ مازندرانی بر اثر بیماری های مغزی و قلبی

 

 

 

به گزارش شرق پرس محسن اعرابی شب گذشته به مناسب هفته سلامت در جمع متولیان بهداشت استان اظهار داشت: سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر و عوامل خطر مرتبط در جمهوری اسلامی توسط دولت تدوین شد که تعهد دولت بر تحقق اهداف سند تا سال ۱۴۰۴ است.

 

وی افزود: در راستای رسیدن به اهداف سند ملی پیشگیری، خود مراقبتی ازجمله مواردی است که باید موردتوجه قرار گیرد.

 

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: روزانه ۱۸ نفربر اثر بیماری‌های مغزی و قلبی در استان جانشان را از دست می دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بابیان اینکه از ادارات کل استان در راستای اجرای سند ملی بیماری‌های غیر واگیر انتظاراتی داریم اظهار داشت: کاهش تدریجی نمک، روغن و سایر عوامل خطرزای تغذیه‌ای دز محصولات غذایی، به صفر رساندن مصرف روغن‌های حاوی ترانس بالاتر و غذاهای آماده پرنمک و پرچرب از طریق افزایش مالیات بر مصرف، ساماندهی بسته‌بندی برنج تولیدی استان در شالی‌کوبی‌ها و ممنوعیت تبلیغ کالاها و اقدامات آسیب‌رسان سلامت و… ازجمله مواردی است که بایستی توسط اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اجرایی شود.

 

اعرابی بر لزوم همکاری و مشارکت جهاد کشاورزی، آموزش‌وپرورش، صداوسیما، فرماندهی نیروی انتظامی، استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها و همه دستگاه‌های تأثیرگذار بر سلامت در تحقق سند پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیر واگیر، تأکید کرد.

 

وی همچنین پیشنهاد کرد: خود مراقبتی سازمانی به‌عنوان یکی از بخش‌های خود مراقبتی باید ترویج شود و در این راستا شورایی با عنوان شورای ارتقاء سلامت در دستگاه‌های استانی و شهرستانی تشکیل شود و علوم پزشکی و شبکه‌های بهداشت و درمان برگزاری برنامه‌های آموزشی آن را عهده‌دار شوند.

 

 

 

 

 

 

 

مهر