روز گذشته در یکی از دیوارهای شهر ساری، دست نوشته ها نیاز نداری بگذار –نیاز داری بردار نمایان شد و لباس هایی که مورد نیاز برگزار کنندگان نبود آویزان شد.

divar-mehrabani15

 

 

 

شرق پرس: ایرانیان در آستانه جشن شب یلدا قرار دارند. جمع های زیادی در سراسر استان دور هم جمع خواهند شد تا یلدا را جشن بگیرند. فال حافظ بگشایند و به هم آجیل و شیرینی تعارف کنند.

 

 

میلیون ها مازنی در کنار گرمای بخاری ها تمام کدورت ها را به کناری گذاشته و گل لبخند بر چهره های خود خواهند کاشت.آنها این فرصت را خواهند داشت تا از سرخی انار بگویند و تخمه های آفتاب گردان بشکنند.

 

در سرمای زمستانی طولانی ترین شب سال گرم از محبت به همنوع شوند و دل هاشان سر شار از عشق به زندگی شود.

 

بطور حتم آنها در این ضیافت یادی از همسایه های خواهند کرد که شاید فرزندانشان با حسرت به خنده های کودکان خانه کناری شان گوش می دهند و کاش های زیادی را زی لب زمزمه می کنند.

 

اتفاق شایسته ای این روزها در سراسر ایران در حال رخ دادن است.تب دیوارهای مهربانی به شهرهای بزرگ مازندران رسید؛ برگزار کنندگان این مهربانی معتقدند انسان ها باید از خود انسانیت به جای بگذارند.

 

ایده دیوارهای مهربانی که ابتدا از فضای مجازی دست به دست گشت، از برخی کشورهای اروپایی برداشت شده بود.

 

تعبیه مکانی برای قرار دادن لباس های استفاده شده که صاحبانشان علاقه ای به آنها نداشتند در خیابان ها برای استفاده کسانی که به آن نیاز داشتند مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفت.

 

ابتدا شهرهای بزرگی مانند اصفهان و شیراز ابتدا در دیوارهای شهر مهربانی به یادگار گذاشتند و حالا این تب مثبت به شهرهای مازندران نیز سرایت کرده است.

 

تب دیوارهای مهربانی در آغاز زمستانی سرد این روزها، در شهرهای بزرگ مازندران نیز آغاز شده است.

 

روز گذشته در یکی از دیوارهای شهر ساری، دست نوشته ها نیاز نداری بگذار –نیاز داری بردار نمایان شد و لباس هایی که مورد نیاز برگزار کنندگان نبود آویزان شد.

 

حالا آمل و بابل نیز به تب داران دیوارهای مهربانی رسیدند.

 

شورای اسلامی شهر آمل با همکاری یک انجمن خیریه، دیوارمهربانی را در شهر تعبیه کرد.

 

اختصاص یک دیوار در هر شهری برای افرادی که در سرمای زمستان بی تن پوش گرم و بدون کفش مناسب هستند نشان از یک کنش اجتماعی برای عشق ورزیدن دارد.

 

این تب هر چه که هست یک دغدغه اجتماعی و یک مهربانی معنادار است که بدانیم هنوز هستند دستانی که نیازمند یاری اند اما رویشان نمی شود بگویند نیاز داریم.

 

 

 

 

 

خبرشمال