در زمان مدیریت سه ساله مدیرعامل مستعفی راه آهن بر عرصه ریلی کشور نیز اتفاقات مثبت مهمی صورت گرفته است که نوسازی ناوگان و تلاش برای ارتقای جایگاه صنعت ریلی بخش مهمی از آن را می‌سازد.

نگاهی به یک استعفا

 

شرق پرس:  آنچه در منطقه هفت‌خوان سمنان اتفاق افتاد، یک فاجعه بزرگ بود. اگر بار سنگین داغی که بر خانواده قربانیان این حادثه تحمیل شده را به عنوان مهم‌ترین اثر این حادثه در نظر بگیریم، آن چه در حوزه حمل و نقل بیشترین اهمیت را داشت، ضربه خوردن وجهه راه‌آهن بود.

 

 همان طور که از ابتدا نیز به نظر می‌رسید افکار عمومی پس از این حادثه نیاز به التیام داشت و استعفا یا کنار گذاشتن مدیران ریلی یکی از این گزینه‌ها بود. با آن که شایعات و گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات گزینه‌های مختلفی را نشان می‌داد اما محسن پورسیدآقایی، مدیر عامل شرکت راه‌آهن تصمیم گرفت خود این بار سنگین را به دوش بکشد تا دیگر مسئولان کار خود را ادامه دهند.

 

مدیرعامل مستعفی راه‌آهن از کسانی بود که هم تحصیلات مرتبط با حوزه مسئولیتش داشت و هم سال‌ها در تمام رده‌های راه‌آهن به فعالیت پرداخته بود.

 

 در زمان مدیریت حدودا سه ساله او بر عرصه ریلی کشور نیز اتفاقات مثبت مهمی صورت گرفته است که نوسازی ناوگان و تلاش برای ارتقای جایگاه صنعت ریلی بخش مهمی از آن را می‌سازد.

 

 هر چند سختی بار این حادثه باعث شده بسیاری از اقدامات راه‌آهن در طول این سال‌ها تحت‌الشعاع قرار گیرد اما پورسیدآقایی با کارنامه خود در طول سال‌های گذشته و البته استعفای شجاعانه‌اش می‌تواند در حافظه تاریخی مردم ایران جایگاهی درخور پیدا کند؛ جایگاهی که این بار بخش مهمی از آن در رفتنی به هنگام رقم می‌خورد.

 

 

 

 

 

ایسنا