به نظر شما کدام دستگاه باید عامل اصلی قانونمداری شهرداری ها و شوراها باشند ؟ استانداری و حوزه معاونت عمرانی چه نقش نظارتی بر عملکرد این نهادهای مردمی دارند ؟ آیا استانداری شهامت و شجاعت این را دارد که با تخلفات شوراها و شهرداری ها برخورد کند ؟

vafai-nejad5

 

 

شرق پرس: علی نبییان معاون عمرانی استانداری مازندران در همایش شهروند و شهرداری مدعی شد و خواستار گردید : که عملکرد شهرداران و اعضای شوراها بر مدار قانون باشد !

 

 

 

این دیدگاه معاون عمرانی استانداری را ما نیز می پسندیم و به آن تأکید هم داریم .

 

 

اما آقای نبییان !

به نظر شما کدام دستگاه باید عامل اصلی قانونمداری شهرداری ها و شوراها باشند ؟ استانداری و حوزه معاونت عمرانی چه نقش نظارتی بر عملکرد این نهادهای مردمی دارند ؟ آیا استانداری شهامت و شجاعت این را دارد که با تخلفات شوراها  و شهرداری ها برخورد کند ؟ اگر پاسخ مثبت است تاکنون با کدام یک از تخلفات شهرداری ها و شوراها برخورد شده است ؟ در حوزه جذب نیروهای غیرقانونی که آمار و ارقام تعداد آنها دیگر از معیار اندازه نیز گذشته ، استانداری مازندران چه اقدامی قابل ذکری صورت داده است ؛ در این ارتباط همواره می شنویم و می بینیم که نورچشمی های مسئولین استان و یا همان شهرداری ها و شوراها اتوبوسی وارد شهرداری ها می شوند و باید دلمان برای شهرداری و عوارض شهروندان بسوزد که به جای توجه به عمران و آبادانی شهرها ، باید با مشقت فراوان ، حق و حقوق این نیروهای مازاد را بپردازند .

 

آقای معاون !

استانداری مازندران و حوزه معاونت عمرانی بر کدام یک از پروژه های بزرگ و زیربنایی شهرداری های استان نظارت عالیه داشته است ؟ بسیاری از شوراها و شهرداری ها مدعی هستند که این نهادها در ادوار پیش از خود ، اکثر پروژه های شهری را به صورت غیرفنی اجرا کرده اند و در واقع پروژه های طرح های شهرداران قبلی بس اشتباه بوده است وباید مورد تخریب قرار بگیرد ؛ حال این سوأل به وجود می آید استانداری مازندران در این حوزه چه اقدامی داشته است ؟ شما جلوی کدام مصوبه اشتباه شوراها را گرفته اید و کدام تخلفات شهرداری ها از سوی شما پیشگیری شده است ؟

 

آقای نبییان نگارنده به تعهد ، درایت و دلسوزی شما اعتقادی راسخ دارد اما زیرساخت مدیریتی استان به گونه ای است که شوراها و شهرداری کاملاً رها شده اند و هیچگونه نظارتی بر پروژه های عمرانی و خدماتی و فنی شهرداری ها و مصوبات شوراها نمی شود که این سوء مدیریت را نشان می دهد و بس.

 

برگزاری سالی یک جلسه تحت عنوان سمینار شهرداران در پایان سال یا دیدار با اعضای شوراهای شهرها به مناسبت روز شورا یا شرکت در مراسم افتتاحیه و اختتامیه و کلنگ زنی را نمی توان به عنوان نظارت برشمرد و یا مانع از تخلفات خودآگاه و یا ناخودآگاه این دو نهاد مردمی شد.

 

آقای نبییان به نظر شما چرا بازدید استانداری ، معاونین و مشاورین نهاد ارشد دولت در مازندران از پروژه های شهری و استانی این همه کاهش یافته است ؟ بحران فرآیند زباله مشکل اصلی همه شهرداری ها و تصویب مصوبات غلط و غیراصولی گاهاً شهرداری ها را متضرر و حق الناس را مورد سوء استفاده قرار داده است . بنده که یادم نمی آید اما آقای نبییان از خود بپرسید آخرین باری که استانداری و معاونین استانداری به صورت سرزده از شهرداری ها و شوراها بازدید کرده تا آنچه که در این نهادها می گذرد را مورد واکاوی قرار دهد ، چه زمانی بوده است ؟ همین شورای اسلامی استان سالی چند بار جلسه برگزار می کند ، حاصل آن چه بوده و آیا رئیس شورای استان مازندران ، اعضای شوراها شهرها و شهرستان ها را می شناسد؟

شعبان وفائی نژاد – روزنامه نگار

 

 

 

 

 

شمال نیوز