گاها در مراسم های تودیع و معارفه مدیران, صف تبریک گفتن ها آنقدر شلوغ و پرتردد می شود که گویا همه از یاد می برند و یا شاید شجاعت ندارند! از مسئول قبلی که شاید در آن سمت زحمت کشیده باشد تقدیر شایسته انجام دهند.

محمدرضا ضابط عکاس خبرنگار

 

 

شرق پرس-محمدرضا ضابط:بسیاری از مسائلی که در فرهنگ سیاسی و اجتماعی جامعه تبدیل به ارزش شده اند نیاز به بازنگری جدی دارند. مسائلی که رفته رفته جایگاهش را در مناسبات پیدا کردند, اما نقدهای جدی را بهمراه دارد. یکی از این موارد مراسم تودیع و معارفه مسئولان است که هجوم معنادار همگان به سمت مدیر جدید و کم توجهی به مدیری که گاها سالها از عمر خود را صرف خدمت کرد, کمی غیرمنصفانه به نظر می رسد.

 

 

اما این اپیدمی در شرق مازندران کمی بیشتر به چشم آمد و پس از بازنشسته شدن آزاده ولایتمدار محمد تقی نورزاد فرماندار سابق شهرستان بهشهر و معرفی فرماندار جدید, بیش از ۲۰ بنر تبریک به سوی فرمانداری روانه شد که شاید از لحاظ بصری نیز منظره خوبی ایجاد نکرد اما دریغ از یک بنر قدردانی به پاس زحمات انجام گرفته فرماندار سابق که به اذعان همگان خالصانه و دور از مسائل حاشیه ای آنگونه که در توان داشت برای شهرستان خدمت کرد.

 

متاسفانه کم ندیده‌ایم ‌با انتصاب یک فرد به سمتی، سیل پیام‌های تبریک، نصب بنر و حتی چاپ آگهی تبریک در روزنامه! به سمت وی روانه می‌شود؛ برخی از سر حسن نظر به این انتخاب و برخی هم به اقتضایی دیگر. اما گاهی پیشی گرفتن در تبریک و برجسته شدن اسم تبریک گوینده آنقدر نابهنجار است که هر انسان عاقلی را به فکر فرو می برد.

 

کیست که نداند برخی از این پیام های تبریک، بسان سلامی هستند که در ورای آن طمعی نهفته است، زیرا ‌می‌توان به جرأت ادعا کرد تبریک در این سطح گاه راهی برای تغییر رنگ و یا لاپوشانی حقایقی از طرف تبریک گوینده به شمار می‌آید.

 

شاید بد نباشد مسئولانی که به سمتی منصوب می شوند، نام تک تک افرادی که برای عرض ارادت و حمایت ! صف بسته اند را جایی یادداشت کنند تا در ادامه عیار واقعی این افراد دستشان بیاید.

 

بدیهی است نورزاد با موانع پیش رو در طی این سه سال، آنگونه که در توان بود تلاشش را برای شناسایی و حل مشکلات مردم کرد, از اینرو نگارنده نیز بر خود فرض می داند از طرف آنانی که نتوانستند بر خلاف رویه های موجود خسته نباشید و خداقوتی به مسئول قبلی بگویند, بعنوان یک فعال رسانه ای در شرق مازندران به این مدیر زحمت کش دست مریزاد می گویم و افتخار نائل شدن به بازنشستگی را به ایشان تبریک عرض می نمایم.

باشد که قدردان مسئولین زحمت کش باشیم.

محمد رضا ضابط:عکاس و خبرنگار