جناب آقای رئیس جمهور مازندران به دلیل کثرت طرح های نیمه کاره به عنوان استان طرح های نیمه تمام از آن یاد می کنند که عمر برخی از طرح های نیمه تمام آن به حدود دو دهه هم رسیده است از آزاد راه تهران شمال گرفته تا پروژه کمربندی ساری ، از چهار بانده نمودن محور سوادکوه قائم شهر گرفته تا سد گلورد نکاء و از کارخانه کک سازی سوادکوه گرفته تا سد در دست احداث هراز و دهها طرح و پروژه دیگری که به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبارات عملاً پیشرفت قابل ملاحظه ندارند.

naghshee54

 

 

شرق پرس-رحمان امامی: بعد از مدتها انتظار سرانجام روزهای ِآینده استان سرسبز مازندران میزبان رئیس دولت تدبیر و امید خواهد بود. استانی که نخستین جرقه انتخاب دکتر حسن روحانی را در زمانی که به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری سال ۹۲ به استان مازندران سفر کرد را با استقبال بی نظیرش از وی در کشور زد و این استان جزو استانهایی در کشور بود که برخلاف پیش بینی های رایج بیشترین رای را به نام دکتر روحانی صندوق های رای روانه نمود و حال بعد از دو سال دکتر حسن روحانی نه به عنوان کاندیدا بلکه این بار در کسوت رئیس جمهوری اسلامی ایران و در رأس منتخب هیأت دولت به استان مازندران سفر خواهد کرد تا از نزدیک با مشکلات این آشنا شده و به تمامی جوانب این مشکلات پرداخته و برای حل آنها چاره اندیشی نماید.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور فقر ، مظلومیت ، بیکاری ، عقب ماندگی ، عدم توسعه یافتگی مازندران پشت ظاهر سرسبز آن پنهان شده است و با کمال تاسف باید گفت توانمندی ها و قابلیت های بی شمارش به هیچ وجه به کار توسعه اش نیامده است.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور استان مازندران به عنوان استان قطب کشاورزی در کشور مطرح است اما به دلیل فقدان نظام جامع بازاریابی و بازار رسانی محصولات کشاورزی ، ثمره کار کشاورزی نصیب دلالان است و زحمت آن برای کشاورزان است و این چرخه معیوب هر ساله تکرار می شود.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور استان مازندران جزو معدود استانهایی است که دارا ی بنادر متعدد در سواحل خود است از بندر امیرآباد به عنوان بزرگترین بندر شمال کشور گرفته تا بندر نوشهر به عنوان یکی از بنادر قدیمی دریای مازندران اما این استان از فقدان منطقه آزاد ویژه تجاری سالهاست که رنج می برد.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور مازندران از جمله استانهای دارای بیشترین دانشگاه و به تبع آن بیشترین فارغ التحصیل دانشگاهی است اما بالاترین حجم بیکاران و بخصوص بیکاران تحصیل کرده از آن استان مازندران است.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور جنگل و کوه و دریا به عنوان سه قابلیت و توانمندی مهم گردشگری مازندران همگی در استان مازندران به عنوان موهبت منحصر به فرد خدادادی وجود دارد اما در کمال تاسف باید گفت ثمره این قابلیت ها فقط انباشت زباله های رنگارنگ و شیوع پدیده های زجر آوری همچون جنگل خواری ، کوه خواری و دریا خواری است.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور بیشترین تعداد بازیکن شاغل در لیگ برتر فوتبال کشور در تمامی رده های سنی از استان مازندران است اما این استان بیش از بیست سال است که در عطش راهیابی لیگ برتر فوتبال می سوزد.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور استان مازندران استان قطب گردشگری با میزبانی میلیونها مسافر داخلی و خارجی است اما در هیچ کجای این استان یک هتل پنج ستاره استاندارد یافت نمی شود.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور دریای مازندران بعنوان مهمترین قابلیت گردشگری مازندران سالهاست که با ابتدایی ترین روش ها اداره می شود و این امر در حالیست اجرای ساز و کار سازمان مدیریت سواحل روی کاغذ مانده است.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور استان مازندران مظهر فرهنگ ، ادب و هنر است اما مرکز این استان سالهاست چشم به راه افتتاح تالار جامع فرهنگی درمرکز استان است.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور مازندران به دلیل ارتباط ریلی و واقع شدن در کنار بنادر بزرگ و همچنین همجواری با مرکز کشور دارای بالاترین ظرفیت در احداث صنایع بزرگ و مادر می باشد اما سالهاست که اثری از صنایع مادر در استان مازندران نیست.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور مازندران به دلیل کثرت طرح های نیمه کاره به عنوان استان طرح های نیمه تمام از آن یاد می کنند که عمر برخی از طرح های نیمه تمام آن به حدود دو دهه هم رسیده است از آزاد راه تهران شمال گرفته تا پروژه کمربندی ساری ، از چهار بانده نمودن محور سوادکوه قائم شهر گرفته تا سد گلورد نکاء و از کارخانه کک سازی سوادکوه گرفته تا سد در دست احداث هراز و دهها طرح و پروژه دیگری که به دلیل تزریق قطره چکانی اعتبارات عملاً پیشرفت قابل ملاحظه ندارند و هر ساله فقط بهره برداری آنها به سال و یا سالهای بعد موکول می گردد.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور کمر واحدهای تولیدی و صنعتی مازندران زیر بار حجم بالای تعهدات بی شمار و نرخ بالای سود تسهیلات بانکی خم شده است و همین امر موجب شده یا واحد تولیدی تعطیل و یا آنکه با کم کردن ظرفیت تولید کارگران مولد را روانه خانه هایشان کنند.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور برنامه توسعه ای مدون ، مشخص و سیستماتیک برای توسعه استان مازندران وجود ندارد و الگوی برنامه ریزی مشخصی برای این منظور طراحی نشده است بطوریکه در حال حاضر هر شهرستان و هر منطقه مازندران سهم خود را از توسعه و پیشرفت طلب می نماید و همین امر مشکلات فراوانی را در سطوح استانی و ملی برای توسعه به وجود آورده است.

 

 

جناب آقای رئیس جمهور آنچه به آنها اشاره تنها گوشه هایی بسیار کوچک از دل گویه های این استان به ظاهر سرسبز و زیباست اما این استان به ظاهر برخوردار که به عنوان سرمایه بزرگ ملی ایران اسلامی در جهات مختلف محسوب می شود از عقب ماندگی های بی شماری رنج می برد که حتی مجال زندگی را برای شهروندان آن تنگ کرده است چه رسد به خیل میلیونی مسافرانی که هر ساله به این استان سفر می کنند.

در حال حاضر مردم مازندران از دولت تدبیرو امید ، توسعه و پیشرفت این استان را در ابعاد کمی و کیفی آن انتظار دارند و حال که جنابعالی به عنوان رئیس دولت تدبیر و امید به این استان تشریف فرما شده اید و با علم به این نکته که شرایط اقتصادی دولت هم سخت و دشوار است اما حداقل اعتبارات لازم برای طرح های ویژه که در توسعه استان نقش اساسی و حیاتی دارند به طور کامل با دستور مستقیم جنابعالی تخصیص یابد و تا طعم شیرین سفر شما به عنوان سکاندار دولت و تدبیر امید همواره در خاطره های مردم نجیب ، متدین ، استوار ، سختکوش، پرتلاش و لایتمدار و شهید پرور استان مازندران باقی بماند. خداوند هستی آفرین یار و نگهدارت.

رحمان امامی- کارشناس ارشد و مدرس دانشگاه