موضوع آزار دهنده که پروسه آزادی قدس را طولانی خواهد کرد ، رکب بسیاری از کشورهای بزرگ اسلامی منطقه به فلسطین است ، کشورهایی که با برقراری روابط دیپلماتیک و اقتصادی به نوعی به آرمان مردم فلسطین از پشت خنجر می زنند.

 

 

 

شرق پرس:  با فرا رسیدن روز  قدس در آخرین جمعه رمضان هر سال بارقه امید برای مردم فلسطین و همه ملت های آزاده دنیا به وجود می آید که روزی اولین قبله مسلمین جهان از چنگال صهیونیسم خارج و به آغوش اسلام باز گردد.

 

اما موضوع آزار دهنده که پروسه آزادی قدس را طولانی خواهد کرد ، رکب بسیاری از کشورهای بزرگ اسلامی منطقه به فلسطین است ، کشورهایی که با برقراری روابط دیپلماتیک و اقتصادی به نوعی به آرمان مردم فلسطین از پشت خنجر زده و خود را به اردوگاه استکبار و نژاد پرستی ملحق می کنند.

 

امروزه کشورهایی چون عربستان نه تنها هیچ مبارزه سیاسی و اعتقای با زیادی خواهی های رژیم غاصب اسرائیل ندارند ، بلکه در بسیاری از موارد در عرصه های منطقه ای و بین المللی دنباله روی سیاست های اسرائیل هستند.

 

تا زمانی که موج حاکم در بین کشورهای اسلامی منطقه نسبت به اسرائیل این تفکر باشد ، به طور قطع آزادی قدس شریف زمان بیشتری را می طلبد تا آزادی خواهان دنیا همانند روشنفکران ایران اسلامی بتوانند وجدان های آگاه مسلمانان جهان را بیدار کنند و به کشورهای اسلامی بفهمانند که این غده چرکین در طول ۷۰ سال اشغال سرزمین فلسطین توطئه های مختلفی را در خاورمیانه پایه ریزی کرده است ، توطئه هایی که تازه ترین آن خلق داعش و حمایت از آن بوده است.

 

امروز دیگر برهمگان مشخص شده است که متشنج کردن عراق ، سوریه ، حزب الله و اخیرا نیز ترکیه و سربریدن مردان و زنان و حتی کودکان بی گناه در منطقه به نفع چه کسانی است و این تحرکات قوام حکومت چه رژیم غاصبی را فراهم می کند.

 

محمد حسنین هیکل روزنامه نگار فقید و شهیر مصری یک جمله بسیار زیبایی در خصوص اعراب دارد اینکه  عرب ها متعهد شده اند که هیچگاه با هم اتحاد نداشته باشند و تاکنون کشورهای عربی خیلی تلاش کرده اند که در مقابل اسرائیل با هم متحد شوند اما به هیچ عنوان موفق نبوده اند و نتوانسته اند در مسیر آزادی قدس شریف تصمیمات مشترکی اتخاذ کنند.

 

اما خوشبختانه در ایران اسلامی ما تمامی جریان های سیاسی، قدس را از آن تمامی مسلمانان و حتی تمامی ادیان می دانند و بسیار در تلاش هستند تا با برپایی روز قدسی با شکوه انزجار خود را از حکومت غاصب صهیونیسم اعلام کنند.

 

قدس ، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان ، سرزمین اصلی و وطن میلیون ها آواره مسلمان فلسطینی است و استکبار جهانی توسط صهیونیسم جنایتکار از سال ۱۹۴۸ میلادی آن سرزمین را از دست ساکنانش خارج کرد و تحت سلطه نیروهای اشغالگر قرار داد.

 

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، ملت مسلمان ایران بویژه پس از صدور پیام تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸ مبنی برنامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس، موضوع آزاد سازی فلسطین از چنگال غاصبان قدس را سرلوحه آرمان های خویش قرار داد و هر ساله در روز قدس ملت ایران با فریاد بلند برسر ستمکاران تاریخ ، پایه های سست رژیم اسرائیل را می لرزانند.

زینب حبیب پور گودرزی

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا