نبوی یکی از بسیجیان کشور است و سابقه حضور چندین ماهه در جبهه‌های حق علیه باطل را دارد، بنا به دلایلی تصمیم گرفت تا در یکی از نخستین تجربیات زندگی خود، با پای پیاده و به تنهایی عازم حرم ثامن‌الحجج شود.

 

 

piade-zaer

یکی از زائران امام هشتم که با پای پیاده عازم مشهد‌الرضا است، گفت: عشق امام رضا (ع)، همه سخت‌های راه را آسان جلوه می‌کند.

 

به گزارش شرق پرس، عباس نبوی متولد ۱۳۴۹ اهل روستای «چمازتپه» در منطقه گهرباران شهرستان میاندورود مازندران است، شغلش کشاورزی است و علاقه زیادی نیز به طبیعت دارد.

وی یکی از بسیجیان کشور است و سابقه حضور چندین ماهه در جبهه‌های حق علیه باطل را دارد، بنا به دلایلی تصمیم گرفت تا در یکی از نخستین تجربیات زندگی خود، با پای پیاده و به تنهایی عازم حرم ثامن‌الحجج شود.

 

این زائر حرم رضوی، پیاده‌روی خود را در ۲۳ آبان از گلزار شهدای روستای محل زندگی‌اش (چمازتپه) آغاز کرده و اکنون تا مقصد نهایی، راه کمی را در پیش دارد.

 

وی  در گفت‌وگو با فارس از اهداف، شیرینی‌ها و تلخی‌های سفر خود گفت که در ادامه می‌خوانید:

 

 با توجه به سرمای هوا و آغاز بارش باران و برف در طول شبانه روز پیاده روی می‌کنید؟

 

خیر، شب گذشته به شهرستان «چناران» رسیدم و اکنون در روستای «علی زینل» هستم، هوا به شدت سرد است و پیاده‌روی امروزم را تا دقایقی دیگر آغاز می‌کنم.

 

 روزی چند کیلومتر پیاده‌روی می‌کنید؟

 

هفته نخست در برخی روزها تا ۷۰ کیلومتر نیز پیاده‌روی می‌کردم چون شرایط جوی خوبی حاکم بود، اما در هفته‌های بعد، روزانه بین ۴۵ تا ۶۰ کیلومتر بسته به نوع آب و هوا پیاده‌روی داشتم.

 

در واقع از استان گلستان به بعد، روند پیاده‌روی‌های روزانه‌ام به دلیل سرمای هوا کندتر شد.

 

تا امروز چند کیلومتر پیاده‌روی داشتید و چند کیلومتر دیگر تا مقصد نهایی باقی مانده است؟

 

دقیقا ۵۹۰ کیلومتر را طی کردم، تا مشهد حدود ۷۰ کیلومتر دیگر باقی مانده و تا حرم نیز باید چند کیلومتر دیگر را پیاده‌روی کنم.

تا سه روز آینده به حرم می‎رسید؟

 

حتما، حتی زودتر از این شاید برسم.

 

چطور شد که تصمیم گرفتید با پای پیاده و تنها به این سفر بروید؟

 

نیت‌های زیادی داشتم؛ هفته بسیج نزدیک بود و بردار شهید هستم، برای سلامتی و شفای بیماران به ویژه فرد مورد نظرم که از خانواده‌ام است، برای موفقیت جوانان و همچنین به دلیل اعتقادی که به ائمه اطهار، تصمیم گرفتم تا با پای پیاده به پابوس امیر دل‌ها، ضامن آهو، امام رضا (ع) بروم و در اربعین امام حسین (ع) و یارانش، در کنار حرم ایشان حضور یابم.

 

معمولا پیاده‌روی در مسافت‌های طولانی آن هم در این پاییز سرد دارای مشکلات خاص خود است، شما چطور با این مسائل کنار آمدید؟

 

بله، پاهایم تاول زده‌اند، شرایط جوی بدی را تجربه کردم، باران و برف را در پیش داشته و دارم، خطر حیوانات نیز وجود دارد اما فقط می‌خواهم به آقا امام رضا (ع) برسم.

 

همکاری مردم و مسئولان در طول سفر با شما چه طور بود؟ راضی هستید؟

 

برای آمدن به این سفر، دو نامه از سپاه و اداره ورزش و جوانان به همراه دارم تا برای اسکان مشکلی نداشته باشم، در طول راه، چند پایگاه جمعیت هلال‌احمر به خوبی از من استقبال کردند، چند مسئول نیز همکاری داشتند، اما برخی از پایگاه‌های هلال‌احمر، هیچ توجهی به من نداشتند، در یکی از شرایط بسیار بد به سراغ یکی از این پایگاه‌ها رفتم اما هیچ کمکی نکردند و حتی نگذاشتند دقایقی را کنار آنها بنشینم،برخی ادارات نیز همکاری نکردند و جای اسکان ندادند.

 

وقتی جایی برای خوابیدن نداشتید، چه می‌کردید؟

 

باید از مردم تشکر کنم، آنها در وضعیتی که هیچ ارگانی همکاری نداشت، به خوبی با من رفتار کرده و حتی مرا به خانه‌های خود می‌بردند و اسکان می‌دادند، دیشب (شب جمعه) نیز همین اتفاق برایم افتاد، یکی از اهالی روستای «علی زینل» در حوالی چناران، جای خواب و استراحتی برایم مهیا کرد.

 

این نخستین تجربه پیاده‌روی شما است، آیا با وجود شرایط سختی که گفتید باز هم به دنبال چنین برنامه‌هایی هستید؟

 

شرایط سختی را گذراندم، می‌دانستم که به طور قطع مشکلات هست و طبیعی است، اما باید تحمل کرد زیرا این سختی‌ها در برابر هدفی که دارم بسیار ناچیز است،به نظر من، این سختی‌ها و رنج سفر باید باشد تا هدف شیرین‌تر شود، در نظر دارم تا انشاءلله اگر فرصت و عمری باقی باشد، یک سفر با پای پیاده از مشهد‌الرضا تا کربلای معلی را طی کنم.

 

چه احساسی دارید وقتی که می‌دانید این روزها به مقصد نهایی خود نزدیک ‌می‌شوید؟

 

هر روز با شوق بیشتری به سمت حرم می‌روم، احساس می‌کنم امام رضا (ع) منتظر من و سایر مهمانان خود است.

 

البته این روزها برای من کندتر از روزهای نخست می‌گذرد و همین اشتیاق مرا بیشتر می‌کند.

 

چه قدر به این موضوع که امام رضا (ع) زائران خود را طلب می‌کند، اعتقاد دارید؟

 

خیلی زیاد، بارها پیش آمده بود که می‌خواستم بروم اما نشد، ولی این بار آقا طلبید و راهم را در پیش گرفتم.

 

در پایان چه صحبتی دارید؟

آرزوی شفای عاجل بیماران به ویژه بیمار مورد نظرم، سلامتی و توفیق برای همه جوانان و دوستداران اهل بیت (ع)، و در آخر نیز نابودی دشمنان اسلام و پیروزی کامل سپاه حق را از خداوند بزرگ، درخواست دارم.