شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج مازندران با حضور 21 تیم از شهرهای ساری، بابل، قائم‌شهر، محمودآباد، بهشهر، بابل، چالوس، آمل، رامسر و گرگان (تیم مهمان) در هفت میز برگزار شد.

 

 

شرق پرس: شانزدهمین دوره رقابت‎های لیگ برتر شطرنج مازندران، امشب به کار خود پایان داد و تکلیف تیم‎های برتر مشخص شد.

 

 

آیین اختتامیه این رقابت‎ها با حضور امیر پریچهره سرپرست فدراسیون شطرنج، اعضای هیئت رئیسه و پیشکسوتان شطرنج مازندران و همچنین بازیکنان و خانواده‎های شطرنج این استان در سالن هتل نوید ساری برگزار شد.

 

 

در بخش تقدیم احکام، مهدی محمدی حکم داوری فیده را دریافت کرد و قرار است به‎زودی حکم استاد فیده احمد رضایی‎قلعه و علی مصلحی نیز صادر شود.

 

 

آناهیتا غلامی استاد بین‎المللی بانوان، مبینا کلانتری استاد فیده، مطهره اسدی و مبینا علی‎نسب از قهرمانان بین‎المللی نیز تقدیر شدند.

 

 

سید جعفر خمیسی نیز به‎دلیل کسب رتبه برتر در رقابت‎های اخیر لیگ برتر شطرنج کشور و کسب امتیاز ۹.۵ از ۱۰، مورد تقدیر قرار گرفت.

 

 

هیئت داوران متشکل از سمیرا حسنی‌مقدم، خدیجه شریف‌نتاج، زهرا سلیمانی، روشنک دوانلو، مژگان احمدی، امین نامی و علی ابراهیمی تقدیر شدند.

 

 

شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر شطرنج مازندران با حضور ۲۱ تیم از شهرهای ساری، بابل، قائم‌شهر، محمودآباد، بهشهر، بابل، چالوس، آمل، رامسر و گرگان (تیم مهمان) در هفت میز برگزار شد.

 

 

پرهام مقصودلو، مازیار باقری، محمدرضا اصغرزاده، بهرنگ برزگر، محمد اکبری، سید فاطمه ساداتی و سید کیان پورموسوی به‎ترتیب قهرمانان میزهای یک تا هفت شدند.

 

 

تیم شهدای «لمرد» بهشهر به سرپرستی سید محمدتقی جلالی‎لمردی با ترکیب شعیب معجزاتی، همایون توفیقی، علی فقیرنواز، هادی لامعی، محمد اکبری، سید کیان پورموسوی و با کسب ۳۰ امتیاز از ۳۳ امتیاز بازی به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت و توانست جایزه ۳۰ میلیون ریالی به همراه مدال و جام قهرمانی را برای دومین سال متوالی از آن خود و از عنوان قهرمانی دفاع کند.

 

 

تیم هیئت شطرنج ساری به سرپرستی رضا مشمولی با ترکیب «ویرجینیوس گرابلیاسکاس»، مازیار باقری، کیان مشمولی، سید رضا احمدزاده، عامر امینی و فرزین رضایی با کسب ۲۷ امتیاز به نایب قهرمانی رسید و به ۲۵ میلیون ریال هدیه نقدی و مدال نقره و کاپ مسابقات دست یافت.

 

 

باشگاه ساحلی و آبی صرف رامسر به سرپرستی حسین حشمتی‌فر و با ترکیب سید خلیل موسوی، بهرنگ برزگر، محسن وقار، سیدجعفر خمیسی، آرمان نحوی و علی راسبد با کسب ۲۷ امتیاز (پوئن‎شکنی دوم کمتر) به مقام سومی رسید و جایزه ۱۸.۹ میلیون ریالی به همراه مدال نقره و کاپ مسابقات را از آن خود کرد.

 

 

به گزارش فارس، تیم‎های هیئت شطرنج قائم‌شهر، دلوسه و لنت‎زومر آمل نیز به‎ترتیب با ۲۵، ۲۵ (پوئن‎شکنی) و ۱۷ امتیاز در مقام‌های چهارم تا ششم شانزدهمین دوره رقابت‎های شطرنج لیگ برتر مازندران قرار گرفتند.