برگزار کنندگان مسابقات کشتی جام شهید هاشمی نژاد بهشهر به بهانه ترغیب کشتی گیران خارجی برای حضور در میادین کشتی ایران تبعیض قابل توجهی در اهداء جوایزشان نسبت به کشتی گیران داخلی داشته اند!

تبعیض در اهدای جوایز به کشتی گیران جام شهید هاشمی نژاد بهشهر

 

 

به گزارش شرق پرس سیزدهمین دوره مسابقات کشتی جام شهید هاشمی‎نژاد در شرایطی به میزبانی مازندران و بهشهر برگزار شد که نکته جالب تفاوت معنادار میزان جوائز به قهرمانان وطنی و خارجی بود.

 

همانطور که از قبل برنامه‎ریزی شده بود ارزش جوائز خارجی‎ها بر حسب دلار بیش از ۳ هزار تومانی و با یک حساب سرانگشتی حدودا دو برابر کشتی گیران جوان داخلی بود.

 

بر این اساس جایزه نفر اول تا سوم کشتی‎گیران خارجی به دلیلی که آنرا ایجاد ترغیب در بین خارجی‎ها برای حضور در مسابقات اعلام کرده اند، به ترتیب ۵۰۰ ، ۳۰۰ و ۱۵۰ دلار و برای تیم اول خارجی هم ۵۰۰ دلار، تیم دوم ۳۰۰ و تیم سوم ۲۰۰ دلار جایزه نقدی پرداخت شد.

 

این درحالیست که  جوائز کشتی‎گیران ایرانی به ریال پرداخت شد به نحوی که نفر اول هشتصد هزار تومان، نفر دوم ششصد هزار تومان و نفر سوم نیز چهارصد هزار تومان و نیز تیم‎ برتر ایرانی در این رقابت‎ها ۱ میلیون تومان، تیم دوم هفتصد هزار تومان و تیم سوم پانصد هزار تومان جایزه پرداخت شد.

 

به گزارش تابناک مازندران، رقابت‎های جام شهید هاشمی‎نژاد با قهرمانی بهشهر میزبان به پایان رسید و اگرچه روش‎های مناسب‎تری برای ایجاد انگیزه در تیم‎های خارجی جهت حضور در کشوری مانند ایران که سرآمد کشتی جهان است، وجود دارد اما گویی این روش برای دعوت از کشتی‎گیران اغلب درجه چندم میهمان (به جز برخی)راحت‌ترین کار بوده است.