رئیس فدراسیون اسکواش کشور، در مراسم کلنگ زنی اولین کورت اسکواش شرق مازندران گفت: این کورت اسکواش، دومین مدرسه در کشور است که بعد از استان کرمان در استان مازندران ساخته می شود.

 اولین کورت اسکواش شرق مازندران ساخته می شود

 

 

شرق پرس ( شرق مازندران) : با حضور رئیس فدراسیون اسکواش کشور، ساخت اولین کورت اسکواش شرق مازندران  و دومین مدرسه اسکواش در بهشهر آغاز شد.

 

مسعود سلیمانی، رئیس فدراسیون اسکواش کشور، در مراسم کلنگ زنی این مجموعه گفت: این کورت اسکواش، دومین مدرسه در کشور است که بعد از استان کرمان در استان مازندران و در شهرستان بهشهر در حال انجام و ساخت است.

وی افزود: اسکواش ازجمله ورزش‌هایی است که در بسیاری از کشورهای جهان در دست تمرین است و ما نیز تلاش داریم تا این ورزش نوپا را در سراسر کشور توسعه دهیم داد و این توسعه را در سراسر مدارس دنبال خواهیم کرد.

سلیمانی بابیان اینکه توسعه این ورزش در سنین دبستان و راهنمایی موردتوجه ویژه فدراسیون است، یادآور شد: ارتباط نزدیکی با آموزش‌وپرورش و فدراسیون اسکواش وجود دارد و تفاهم‌نامه‌هایی نیز منعقدشده تا این ورزش در مدارس رونق یابد.

رئیس فدراسیون اسکواش کشور گفت: آموزش‌وپرورش متولی این امر در مدارس است که با توجه به اینکه این رشته زودبازده است؛ امیدواریم خروجی آن تیم‌های ملی اسکواش باید تا به تفکر ما جامه عمل پوشانده شود.

سلیمانی گفت: در تجهیزات و راکت و توپ و تجهیزات لازم کمک‌کار این ورزش هستیم و دوره رایگان آموزش هم با هزینه فدراسیون انجام می‌شود تا علاقه‌مندان از این ورزش بهره‌مند شوند و در ترویج این ورزش تلاش شود.

علی اسدپور، رییس هیئت اسکواش بهشهر هم گفت: با راه‌اندازی این هیئت در بهشهر، مکاتباتی با آموزش‌وپرورش انجام شد و این سازمان به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی بوده است راه را برای ما هموار کرد و اهدای زمینی که انجام شد مهم‌ترین مسئله بود.

وی افزود: تلاش داریم تا این ورزش در سراسر مدارس رونق یابد و بتوانیم ورزشکارانی در سطح ملی پرورش دهیم.

مدیر آموزش‌وپرورش بهشهر نیز بیان داشت: اعتقادداریم که فکر سالم در بدن سالم است و از راه‌اندازی چنین ورزش نوپایی در شهرستان استقبالمی‌کنیم و کار ما فرهنگ‌سازی است که ترویج فرهنگ سلامت و تربیت‌بدنی از وظایف مهم ماست که در دستور کار است.

به گزارش مهر قربانعلی اصغری گفت: ترویج فرهنگ ورزش و توجه به‌سلامت از مسائل مهمی است که باقوت دنبال می‌شود و ماهم از این مسائل استقبال می کنبم و خوشحالیم که برای نخستین بار کورت اسکواش شرق مازندران به همت آموزش‌وپرورش و تربیت‌بدنی در مدرسه بنت‌الهدی بهشهر در حال ساخت است.