مخترع ورزش جدید علت نام گذاری این ورزش به نام لوتوپ را ابداع این ورزش در استان مازندران عنوان کرد و گفت : لو در زبان مازندرانی به معنای ضربه زدن با پاست و چون این ورزش از ورزش های توپی به حساب می آید از عنوان لوتوپ برای آن استفاده شده است.

 

 شرق پرس (شرق مازندران): یک پزشک عمومی با همکاری دانشکده علوم دریایی شهرستان محمودآباد در مازندران ورزش جدیدی را با نام ” لوتوپ ” معرفی کرده است .

دکتر علی قاسمی که به عنوان پزشک عمومی در شهر محمودآباد فعالیت دارد این ورزش جدید را با حضور مسئولان شهرستان در دانشکده علوم دریایی محمودآباد رونمایی کرد.
وی در این مراسم گفت که پس از اختراع و قاعده بندی این ورزش ، آن را به نام لوتوپ در مراجع قانونی ثبت کرده است .

 ثبت یک ورزش جدید توپی در مازندران + جزئیات و تصاویر

در مراسم رونمایی از این ورزش فرماندار به همراه جمعی از مدیران و مسئولان شهرستان محمود آباد حضور داشتند .
قاسمی در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : لوتوپ یک بازی توپی که سال ۱۳۹۱ آن را طراحی کردم و سپس توسط کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان مازندران مورد بررسی قرار گرفت و تائید شد .
وی با اظهار این که این ورزش را وزارت ورزش و جوانان نیز تائید کرده است ، افزود : لوتوپ به عنوان یک بازی مکمل می تواند در تمرین تیم های حرفه ای فوتبال مورد استفاده قرار گیرد و قابلیت اجرا بر روی زمین چمن ، شن و سالن ورزشی را دارد.
این پزشک علاقه مند به ورزش در خصوص نحوه اجرای این بازی هم توضیح داد : بازی لوتوپ نیازمند زمینی به طول ۱۲ متر و عرض ۶ متر است و بازی در دو نیمه زمین هر یک به طول ۶ متر و با دو بازیکن و ۱۰ توپ انجام می شود.

ثبت یک ورزش جدید توپی در مازندران + جزئیات و تصاویر

وی با اظهار این که در وسط این زمین تور متحرک وجود دارد و هر بازیکن برای هر دوره بازی پنج توپ در اختیار دارد ، افزود : بازی در ۲ وقت پنج دقیقه ای انجام می شود .
قاسمی گفت : زمین این ورزش از اطراف و سقف به ارتفاع سه متر سرپوشیده است و تور داخل زمین هم به یک دستگاه موتور متحرک وصل است که با شروع بازی به سمت بالا حرکت می کند و بازیکنان باید تلاش کنند توپ حریف در زمینشان نخوابد و آن را دور کنند.
وی افزود : هدایت توپ ها با پا و شوت کردن است و ۲ داور بر بازی نظارت و قضاوت دارند و در پایان بازی برنده کسی است که توپ کمتری در زمینش بخوابد.
قاسمی گفت که این بازی و ابزارهای مورد استفاده در آن را به شماره ۸۳۰۳۰ در روز هیجدهم خرداد سال ۹۳ ثبت کرده و بر اساس مصوبه شماره ۹۳۰۲۰۷۰۲ تاریخ بیست و هشتم اردیبهشت ۹۲ هم مورد تائید شورای تخصصی ارزیابی اختراع قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا, این پزشک عمومی علت نام گذاری این ورزش به نام لوتوپ را ابداع این ورزش در استان مازندران عنوان کرد و گفت : لو در زبان مازندرانی به معنای ضربه زدن با پاست و چون این ورزش از ورزش های توپی به حساب می آید از عنوان لوتوپ برای آن استفاده شده است.