استارمی دبیر هیات فوتبال بخش یانسر بهشهر در شرق مازندران اعلام کرد: رقابت های فوتبال روستاهای بخش یانسر از توابع بهشهر با حضور 24 تیم در شش گروه برگزار خواهد شد.

fotbol-rosta3

 

 

 

به گزارش شرق پرس ابوطالب استارمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : این مسابقات ، یکی از باسابقه ترین مسابقات ورزشی روستایی مازندران است که همه ساله و با استقبال فراوان روستاییان در حال برگزاری است .

 

وی بیان کرد : یکی از نشانه های علاقمندی فراوان روستاییان برای حضور در این مسابقات ، افزایش سالانه تعداد تیم های شرکت کننده است .

 

دبیر هیات فوتبال بخش یانسر بهشهر افزود : در رقابت های سال گذشته ۲۰ تیم شرکت کردند اما برای مسابقات امسال ۲۴ تیم اعلام آمادگی کردند که این رقابت های امسال از ۱۵ مرداد و به میزبانی روستای الارز برگزار می شود .

 

استارمی ادامه داد : بخش کوهستانی یانسر به رغم وجود ۵۶ روستا و علاقه مندان فراوان به ورزش و بخصوص فوتبال ، از داشتن یک زمین فوتبال دائمی محروم است و رقابت های فوتبال روستایی نیز در زمین های کشاورزی و با نصب تیرک های دروازه برگزار می شود.

 

وی گفت : به دلیل این که روستاهای بخش یانسر زمین فوتبال ندارند ، مجبورند یکی از زمین های کشاورزی اهالی روستای خود را که شرایط مطلوب تری برای برگزاری بازی فوتبال دارد، از صاحب زمین اجاره کرده ، با خاک برداری و مسطح کردن ، شرایط حداقلی را برای برگزاری مسابقه و انجام بازی آماده کنند.

 

دبیر هیات فوتبال بخش یانسر بهشهر بیان کرد: پس از مسطح کردن زمین ، خرید دیرک های دروازه و پرچم های کرنر و تور و توپ بر عهده میزبان است که امسال روستای الارز این هزینه ها را که مبلغی در حدود پنج میلیون تومان می شود بر عهده گرفت .

 

وی افزود : موضوع ناراحت کننده این مسابقات آن است که پس از پایان مسابقات و به رغم صرف هزینه های فراوان ، زمین فوتبال باید همانند قبل به زمینی کشاورزی تبدیل شود و این یعنی همه هزینه های انجام شده به باد می رود.

 

استارمی ادامه داد : متاسفانه از آن جا که زمین هایی که برای برگزاری مسابقات فوتبال بخش یانسر آماده می شود، کاربری کاملا کشاورزی دارد ، فاقد هر گونه پوشش گیاهی است و هنگامی که بازیکنان در این زمین مشغول بازی می شوند، گرد و خاک فراوانی به هوا بلند می شود که مانع دویدن بیش از اندازه بازیکنان است.

 

دبیر هیات فوتبال بخش یانسر بهشهر بیان کرد : به دلیل گرد و خاک فراوانی که هنگام مسابقات در زمین های خاکی وجود دارد ، بازیکنان قادر به انجام ۴۵ دقیقه ای مسابقات نیستند و به همین دلیل در این مسابقات تیم ها در دو وقت ۳۵ دقیقه ای بازی می کنند .