امیر پرسته کشتی گیر نوجوان وزن 50 کیلوگرم کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور چین تایپه با پیروزی قاطع در برابر حریفان بر سکوی قهرمانی ایستاد.

کشتی گیر میاندورودی قهرمان آسیا شد

 

 

 

به گزارش شرق پرس  پرسته کشتی‌گیر نوجوان میاندورودی تیم ملی نوجوانان موفق شد در مسابقات قهرمانی آسیا در کشور چین تایپه با شکست همه حریفان خود به مقام قهرمانی آسیا دست پیدا کرند.

 

امیر پرسته در وزن ۵۰ کیلوگرم کشتی آزاد در گام نخست با نتیجه ۱۰-۰ آخمتوف از قزاقستان را شکست داد سپس در کشتی دوم خود با حساب ۶-۰از سد امیربک سلیموف از ازبکستان گذشت.

 

 

 

این کشتی گیر میاندورودی کشورمان در مرحله نیمه نهایی ۱۲-۲ نورزیگیت آریپ از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد.

 

وی در کشتی نهایی ۴-۱ کاییتو مورکاوا از ژاپن را مغلوب کرد و قهرمان آسیا شد و اکبرکنزیبک الو از قرقیزستان ونورزیگیت آریپ قزاقستان به عنوان سوم دست یافتند.

 

در این مسابقات تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان با کسب چهار مدال طلا توسط امیر پرسته، محمد رضا مرادیانی، ابوالفضل هاشمی و مهدی هاشمی در اوزان ۵۰، ۷۶، ۸۵ و ۱۰۰ کیلو ، مدال نقره محمد طالبی در وزن ۶۳ کیلو و مدال برنز ابوالفضل آرمیده در وزن ۴۲ کیلوگرم و با ۷۵ امتیاز به مقام سوم تیمی رسید، تیم قزاقستان با ۸۲ امتیاز قهرمان و هندوستان با ۷۸ امتیاز نایب قهرمان این رقابت‌ها شدند./میانخبر