عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران هشدار داد: از 14 فوتی بر اثر سوءمصرف قرص بنج در مازندران بیشترین آمار در شهرستان‌های ساری و بابل، هر کدام با چهار نفر ثبت شده است‌.

آمار شوک آور مرگ بر اثر مصرف قرص برنج در مازندران

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی اداره‌کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی اظهار کرد: در دو ماهه امسال ۱۴ نفر در مازندران به علت استفاده از قرص برنج جان خود را از دست دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشت.

 

 

وی اضافه کرد: براساس آمار این اداره‌کل، از مجموع ۱۴ نفری که ‌جان خود را از دست دادند، هشت نفر مرد و بقیه زن هستند که هشت نفر نیز متاهل بوده‌اند.

 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین آمار فوتی ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان‌های ساری و بابل، هر کدام با چهار نفر ثبت شده است‌.

 

این مسئول با اعلام اینکه در هر یک از ماه‌های فروردین و اردیبهشت ۹۴، هفت فوتی ناشی از مصرف قرص برنج به ثبت رسیده است، افزود: چهار فوتی در سنین ۵۱ تا ۶۰ سال و سه فوتی در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌‍‌اند.

 

وی در پایان گفت: اعمال محدودیت‌های جدی‌تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده‌ها، جان خود را به خطر می‌اندازند، مورد تاکید است.