تعمیرکار رایانه که عامل نشر اکاذیب و انتشار عکس های خانوادگی در شبکه اجتماعی اینستاگرام بود توسط کارآگاهان پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

computer-serghat-aks-shakhsi5

 

 

به گزارش شرق پرس، حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: در پی مراجعه یکی از شهروندان ساروی به پلیس فتای استان مازندران مبنی بر این که فردی ناشناس با طراحی صفحه‌ای در در شبکه اجتماعی اینستاگرام ضمن توهین نسبت به وی اقدام به قرار دادن عکس های خانوادگی اش در آن  کرده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

 

وی افزود: پس از اخذ مرجوعه قضایی ماموران موفق شدند با انجام تحقیقات فنی و پلیسی متهم که اهل یکی از شهرستان های همجوار بوده را شناسائی کنند.

 

 

محمدنژاد خاطرنشان کرد: پس از شناسایی متهم ماموران متهم را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.

 

 

وی تصریح کرد: متهم که تعمیرکار سیستم‌های رایانه‌ای بوده هنگام تعویض سیستم عامل رایانه شاکی عکس‌های موجود در سیستم را برای خود کپی کرده و در فرصتی مناسب اقدام به ساخت ID به نام شاکی و با استفاده از عکس های وی کرد.

 

 

به گزارش ایسنا, محمدنژاد در پایان از کاربران سیستم های رایانه ای خواست ضمن خودداری از قرار دادن عکس‌های خصوصی خود در اختیار دیگران، حتی الامکان عکس‌ها و اطلاعات شخصی خود را در کارت‌های حافظه جانبی نگهداری کنند و برای تعمیر و نصب سیستم عامل حتما به واحدهای خدماتی مجاز مراجعه کنند.