سه خواهر مجرد در منطقه نظام‌آباد تهران با استنشاق گاز به زندگی خود پایان دادند و خانواده و پلیس را در برابر یک خودکشی معمایی قرار دادند.

جزئیات جدید از خودکشی دردناک 3 خواهر مجرد

 

 

شرق پرس: مرگ تلخ است؛ تلخ‌تر از آن مرگی است که خودخواسته باشد. خودکشی مرگ غم‌انگیزی است که تنها بن‌بست زندگی می‌تواند باعث انتخاب آن شود. دل پر از درد می‌خواهد، غم بی‌پایان و ذهنی ناگزیر از راه چاره‌ای برای خلاصی از این غم؛ اما حالا ماجرا از آنجایی غم‌انگیز‌تر می‌شود که این خودکشی دسته‌جمعی باشد. اینجاست که خبر تلخ‌تر و سناریو غم‌انگیزتر می‌شود.

 

 

شهروند در ادامه نوشت: نه یک دختر، سه دختر آن هم هر سه خواهر باشند و با هم تصمیم به پایان زندگیشان بگیرند و هیچ‌کدام هم مخالفت نکند؛ هیچ‌کدام عقب نکشد و هر سه با هم خودکشی را به‌عنوان ایستگاه آخر زندگیشان انتخاب کنند.

 

تلخ است، اما واقعیت دارد. سه خواهر مجرد در منطقه نظام‌آباد تهران با استنشاق گاز به زندگی خود پایان دادند و خانواده و پلیس را در برابر یک خودکشی معمایی قرار دادند. هنوز انگیزه اصلی آنها از این اقدام تلخ مشخص نیست و پلیس همچنان درحال تحقیق روی این پرونده است.

 

مرگی تلخ

«حلالمون کنید»؛ این جمله‌ای است که با خط درشت روی دیوار یکی از خانه‌های شرق تهران نوشته شده است. ساختمانی قدیمی و دوطبقه در کوچه کاووسی، خیابان مدنی منطقه نظام‌آباد که حالا با جمعیت زیادی جلوی درش روبه‌رو شده است. جمعیتی که با شنیدن یک خبر تلخ، خود را به این آپارتمان رسانده‌اند تا این صحنه را با چشمان خودشان ببینند. صحنه خودکشی سه خواهر که خانواده و همسایه‌هایشان را شوکه کرده است. وارد این آپارتمان که بشوی، اجساد این سه خواهر سناریوی غم‌انگیزی را در مقابل چشمانت تداعی می‌کند. سه جسد روی زمین و آن بالا روی دیوار نوشته‌ای دردناک‌تر از این صحنه، خودنمایی می‌کند. نوشته‌ای که از همه خواستار بخشش شده‌اند. این را سه خواهر قربانی نوشته‌اند. از همه حلالیت خواسته‌اند، پیش از مرگ خودخواسته‌شان. درها و پنجره‌ها را بسته و با گاز خودشان را خفه کرده‌اند.

 

انگیزه‌ای نامعلوم

ساعت ۵٨: ١٩ بود که اورژانس و پس از آن پلیس و بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی پایتخت راهی محل حادثه شدند تا موضوع را بررسی کنند. عوامل اورژانس پس از حضور در محل و معاینات اولیه مرگ هر سه خواهر را تایید کردند. پس از آن برادر قربانیان درحالی‌که به شدت شوکه شده است، با حالتی غمگین به بازپرس می‌گوید: «خواهرهایم هر سه مجرد بودند. آنها هرکدام ۴٢، ۴۵ و ۵٠ساله بودند که در طبقه بالا زندگی می‌کردند. من و پدرم هم در طبقه پایین با هم زندگی می‌کردیم. مادرمان هم سال‌ها پیش فوت کرده بود. خواهرهایم مشکل خاصی نداشتند، اما نمی‌دانم چرا دست به چنین کاری زدند. امروز عصر وقتی از سر کار به خانه برگشتم، طبقه بالا رفتم اما با چنین صحنه دردناکی روبه‌رو شدم. اول تصور کردم آنها دچار گازگرفتگی شده‌اند، ولی وقتی نوشته روی دیوار را خواندم تازه متوجه شدم که آنها هر سه با هم دست به خودکشی زده‌اند.»

 

خودکشی با گاز CO

حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران درباره این حادثه به «شهروند» گفت: «درست ساعت ۵٨: ١٩ بود که به ما خبر این حادثه را دادند. عوامل اورژانس نیز چند دقیقه بعد بالای سر اجساد حاضر شدند و معاینات خود را انجام دادند. درحالی‌که مرگ این سه خواهر تایید شده بود، عوامل اورژانس متوجه شدند که قربانیان با باز گذاشتن شیر گاز خودکشی نکرده‌اند، بلکه آنها تمام درها و پنجره‌های خانه را بسته و درزهای آنها را هم گرفته بودند، پس از آن بخاری را روشن کرده و بر اثر استنشاق گاز CO و کمبود اکسیژن جان خود را از دست داده‌اند. از آنجایی‌که تمام درها و پنجره‌ها بسته بوده، اکسیژن کافی به آنها نرسیده و به این ترتیب بدون این‌که شیر گاز را باز بگذارند و به کسی آسیب برسانند، دست به خودکشی زده‌اند.»

 

آتش‌نشانی به محل نرفت

در ادامه جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در پیگیری‌های خبرنگار درباره این حادثه گفت: «در این حادثه عوامل آتش‌نشانی در محل حاضر نشدند. از آنجایی‌که نیروهای سازمان آتش‌نشانی تنها در زمان‌هایی که ورود به محل حادثه امکان‌پذیر نباشد راهی محل می‌شوند تا راه ورود را باز کنند، در این حادثه چون برادر قربانیان به راحتی وارد خانه شده و اجساد را پیدا کرده است، موضوع به عوامل آتش‌نشانی مربوط نمی‌شد، برای همین گزارشی به سازمان آتش‌نشانی داده نشد.»

 

پرونده در دادسرای جنایی

با مرگ این سه خواهر، بازپرس ایلخانی از شعبه هشتم دادسرای جنایی برای بررسی این پرونده راهی ساختمان قدیمی در منطقه نظام‌آباد شد. تحقیقات میدانی فرضیه هرگونه جنایتی را در این پرونده رد کرد و سرنخ‌ها نشان از یک مرگ خودخواسته داشت. سه خواهر با انگیزه‌ای نامعلوم دست به این خودکشی زده بودند، این درحالی است که تحقیقات برای فاش شدن زوایای پنهان این خودکشی دردناک در دادسرای جنایی تهران ادامه دارد.