در بررسي‌هاي بيشتر مشخص شد كه تمام مددجويان اين كمپ ترک اعتیاد مورد شكنجه‌هاي وحشتناك قرار مي‌گيرند. مددجويان كه به‌شدت ترسيده بودند، از روي وحشت جرأت بيان حقيقت را نداشتند و حتي با وجود ماموران نيز مي‌ترسيدند جزیيات ماجرا را فاش كنند.

 

 

شرق پرس: راز شکنجه‌های وحشتناک مدیران یک کمپ ترک اعتیاد در بازرسی از این کمپ و با وضعیت نامناسب یک مرد میانسال فاش شد. این کمپ درحالی پلمب شد که ٢ مدیر شکنجه‌گر نیز بازداشت شدند. این درحالی است که بارها شاهد شکنجه‌های وحشتناک و حتی مرگبار مسئولان کمپ ترک اعتیاد بوده‌ایم.

 

چند وقت پیش بازرسان ملارد برای سرکشی به یک کمپ ترک اعتیاد رفتند. آنها نمی‌دانستند که به جای کمپ، قدم در یک شکنجه‌گاه می‌گذارند. با ورود بازرسان به این کمپ، راز شکنجه‌های وحشتناک مسئولان آن‌جا فاش شد. شکنجه‌های روحی و جسمی که معتادان و مددجویان را از روی ترس و وحشت به سکوت وادار کرده بود. مسئولان این کمپ ترک اعتیاد با شکنجه‌های وحشتناک، به معتادان آن‌جا رحم نمی‌کردند و مددجویان را با کتک و تهدید، مجبور به کار در این کمپ می‌کردند. بعد از ورود بازرسان به این محل بود که وضعیت نامناسب مردی ۵٠ساله سناریوی آزار و اذیت‌های سریالی مسئولان این کمپ را فاش کرد. این مرد ۵٠ساله برهنه و به شدت کتک‌خورده بود و در وضعیت بدی بسر می برد. او به ماموران گفت که از سوی مسئولان کمپ مورد شکنجه قرار گرفته است. همین موضوع باعث شد تا بازرسان پیگیر این ماجرا شوند.

 

در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که تمام مددجویان این کمپ مورد شکنجه‌های وحشتناک قرار می‌گیرند. مددجویان که به‌شدت ترسیده بودند، از روی وحشت جرأت بیان حقیقت را نداشتند و حتی با وجود ماموران نیز می‌ترسیدند جزییات ماجرا را فاش کنند. حتی بعضی از آنها خودشان را از وضعیت کمپ راضی نشان می‌دادند و به ظاهر سعی می‌کردند چهره خوشحالی داشته باشند.

 

«جبله» دادستان ملارد در مورد این پرونده، با اعلام بازداشت ٢ مدیر متخلف از یک کمپ ترک اعتیاد گفت: «در بازدید سرزده از این کمپ متوجه آزار روحی و شکنجه مددجویان شدیم که دستور پلمب صادر شد.

 

درواقع در گفت‌وگو با مددجویان بود که متوجه شدیم مردی ۵٠ساله از سوی مسئولان این کمپ مورد آزار و اذیت و شکنجه بدنی و روحی قرار گرفته است.»

 دادستان عمومی و انقلاب ملارد با اشاره به این‌که مددجویان به ظاهر از وضع کمپ اظهار رضایت و خوشحالی می‌کردند، گفت: «مدیران کمپ برای ترک اعتیاد، مرد میانسال را برهنه کرده بودند و با ضربات شلنگ و میله فلزی او را مورد شکنجه بدنی قرار دادند. بعد از صحبت‌های این مرد میانسال مشخص شد که همه این مددجویان از سوی مسئولان کمپ مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته‌اند و آثار شکنجه در بدن همه آنها مشهود بود. همچنین مددجویان به دلیل ترس از این شکنجه‌ها مجبور به کار اجباری در این کمپ شده بودند. این مرد که با تهدید مدیران سکوت کرده بود، سرانجام لب به سخن گشود و این رفتار غیرانسانی مسئولان کمپ را فاش کرد.» جبله با اعلام خبر بازداشت این ٢ مسئول کمپ گفت: «افرادی که در این شکنجه‌ها آسیب دیده بودند با هزینه شخصی به درمانگاه انتقال یافتند و ٢۵ مددجوی دیگر برای ادامه درمان به کمپی دیگر منتقل شدند.»

 

رفتارهای خطرناک مسئولان کمپ

 

این موضوع درحالی اتفاق افتاده که بارها و بارها شاهد اخباری مشابه در نقاط مختلف کشورمان بوده‌ایم. کمپ‌هایی که مدیران و مسئولان آن‌جا با شکنجه‌های وحشتناک سعی در ترک اجباری معتادان داشتند که گاه به قتل و جنایت نیز می‌انجامید. به‌عنوان مثال ٢٧ مهرماه ‌سال ٩١ وقتی جوان ٢١ساله‌ای در بیمارستان به طرز مشکوکی جان باخت، ماموران با پیگیری بیشتر متوجه شدند که او از سوی مسئولان یک کمپ ترک اعتیاد کشته شده است. این پسر برای ترک اعتیاد از سوی دوستانش به کمپ آورده شده بود، اما درحالی‌که قصد داشت از پشت‌بام فرار کند، مسئولان آن‌جا او را با زنجیر و طناب به درختی بسته و به‌شدت کتک زدند. پسر جوان درخواست آب کرده بود که یکی از مسئولان کمپ شلنگ آب را در دهان او قرار داد که باعث مرگ این جوان شد.

 

شهریور‌ سال گذشته نیز ٣ مسئول کمپ ترک اعتیاد که در راه انتقال مرد معتاد به کمپ، او را به قتل رسانده بودند، به اتهام قتل غیرعمد به ٣سال حبس و پرداخت دیه محکوم شدند. مرد جوان در راه انتقال به کمپ اعتیاد مورد ضرب و جرح قرار گرفت و از سوی مسئولان کمپ جان باخت. این پسر که یک بار برای ترک اعتیاد به کمپ رفته و از آن‌جا گریخته بود، به درخواست مسئولان کمپ قرار شد باز هم به آن‌جا برگردد. اما وقتی ٣ مدیر کمپ به دنبال این معتاد رفتند، در راه به دلیل مقاومت‌های پسرجوان او را مورد ضرب‌وجرح قرار دادند و به شدت او کتک زدند. تا جایی‌که پسر جوان کشته شد.  اینها تنها نمونه‌هایی از رفتار خطرناک و خشن مسئولان کمپ با مددجویان و معتادان است که به آسیب‌های جدی و حتی مرگ معتادان انجامیده است.

 

 

 

شهروند