سردار جعفری نسب گفت: متهم به قتل در اظهارات خود به پلیس عنوان کرد که در شب حادثه برای مصرف موادمخدر به منزل دوستش مراجعه کرد و حین مصرف مواد به‌علت مشاجره لفظی با یکدیگر درگیر شدند

رازگشایی از پرونده قتل مرد مازندرانی, پس از 10 سال

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، ساعت ۱۹ روز ۱۷ تیر سال ۱۳۸۴ در یکی از روستاهای منطقه دو هزار شهرستان تنکابن مردی ۴۳ ساله به نام مرتضی– ص در داخل منزل با ضربات کارد به قتل رسید.

 

 

این موضوع بلافاصله در همان روزها در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت و با توجه به تحقیقات اولیه پلیس برای شناسایی و دستگیری قاتل یا قاتلان به‌علت پیچیدگی موضوع، تحقیقات به نتیجه‌ای نرسید تا اینکه پس از گذشت ۱۰ سال به‌علت حساسیت و پیگیری ویژه فرماندهی انتظامی مازندران مبنی بر کشف این قتل، موضوع در دستور کار مأموران عملیات ویژه پلیس آگاهی قرار گرفت.

 

 

فرمانده انتظامی استان مازندران با اعلام خبر کشف این قتل پس از ۱۰ سال توسط مأموران پلیس آگاهی استان، به تشریح جزئیات کشف این قتل مرموز پرداخت.

 

 

مسعود جعفری‌نسب افزود: مأموران عملیات ویژه پلیس آگاهی استان با انجام تحقیقات و بررسی گزارش اولیه پلیس آگاهی شهرستان و پاسگاه انتظامی دو هزار که در زمان وقوع قتل تنظیم شده بود، رد یک دستگاه خودرو سواری شورولت قهوه‌ای رنگ که در شب حادثه جلوی درب منزل مقتول پارک بود را شناسایی کردند.

 

 

وی گفت: مأموران در ادامه تحقیقات با انجام اقدامات اطلاعاتی دریافتند، خودروی مورد نظر متعلق به یکی از دوستان نزدیک مقتول است که ارتباط زیادی با مقتول داشته و در حال حاضر ساکن استان البرز است.

 

 

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به هماهنگی‌های قضایی و اعزام تیم ویژه عملیاتی برای شناسایی و دستگیری مظنون به قتل به نام فرشید ـ ق، عنوان کرد: مأموران با مراجعه به محل سکونت مظنون در شهرستان کرج و انجام تحقیقات دریافتند متهم به قتل برای سرکشی از خانواده پدری‌اش به شهرستان تنکابن برگشت.

 

 

وی گفت: با دریافت این اطلاعات مأموران به شهرستان تنکابن مراجعه کرده و در عملیاتی ضربتی این فرد را دستگیر کردند.

 

 

جعفری‌نسب افزود: متهم به قتل پس از دستگیری در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، ابتدا منکر هر گونه ارتکاب جنایتی شد اما با ارائه شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشود و به قتل اقرار کرد.

 

 

فرمانده انتظامی مازندران گفت: متهم به قتل در اظهارات خود به پلیس عنوان کرد که در شب حادثه برای مصرف موادمخدر به منزل دوستش مراجعه کرد و حین مصرف مواد به‌علت مشاجره لفظی با یکدیگر درگیر شدند و مقتول را با کارد آشپزخانه به قتل رساند.

 

 

جعفری‌نسب در پایان بیان کرد: با توجه به اقرار صریح متهم به قتل، این فرد پس از تشریح صحنه جنایت با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.