در این جلسه فرزندان مقتول و مادرش رضایت از زن جوان را اعلام كردند و گفتند از سمیرا هیچ شكایتی نداریم و خواستار قصاص او نیستیم.

download (1)

 

شرق پرس : هفت مرداد سال ۸۷ ماموران پلیس شهرستان نهاوند همدان در جریان ناپدید شدن مردی ۴۷ ساله قرار گرفتند و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و به تحقیق در این رابطه پرداختند.

 

 

با آغاز تحقیقات جسد این مرد در دره ای در جاده دهبوره پیدا شد. با کشته شدن این مرد کارآگاهان جنایی به تحقیق در این رابطه پرداختند و همسر او را مورد بازجویی قرار دادند. این زن با اظهار بی اطلاعی از سرنوشت شوهرش به ماموران گفت نمی دانم چه کسی شوهرم را کشته است.

 

 

در تحقیقات بیشتر مشخص شد که همسر مقتول با مردی به نام حمید ارتباط پنهانی داشته است. بنابراین دستور بازداشت حمید صادر شد ولی مشخص شد وی به کشور عراق گریخته است. با انجام تحقیقات بیشتر در نهایت این مرد به ایران بازگشت و از سوی پلیس دستگیر شد.

 

 

وی در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و گفت: مدتی بود با همسر مقتول ارتباط پنهانی داشتم و عاشق او شده بودم. روز حادثه به دعوت او به خانه اش رفتم و با هم به پشت بام رفتیم. اما شوهرش متوجه حضور ما شد و به پشت بام آمد. من و این زن هم از ترسمان حمید را کشتیم. من ضربه ای به سرش زدم و سمیرا هم با چادرش او را خفه کرد.

 

 

با این اعترافات زن جوان که تاکنون منکر ارتباطش با قتل شوهرش بود بازداشت شد و به این جنایت با همدستی حمید اعتراف کرد.

 

 

 

با اعتراف این زن و مرد پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در این دادگاه مرد جوان به قصاص محکوم شد و زن جوان نیز به اتهام معاونت در قتل به سه سال زندان محکوم شد. از طرفی مرد جوان نیز که پس از دستگیری اش مشخص شد با گروهک های ضد انقلاب کوموله همکاری می کند، در دادگاه دیگری محارب شناخته و به اعدام محکوم شده بود.

 

 

 

بنابراین حکم اعدام و قصاص حمید در دیوان عالی کشور تایید شد ولی قضات دیوان عالی کشور حکم زن جوان را تایید نکردند و گفتند شواهد نشان می دهد که زن جوان نیز در قتل مشارکت داشته است.

 

 

 

بنابراین صبح ۲ روز گذشته این زن و مرد بار دیگر در شعبه چهام دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند.

 

 

در این جلسه فرزندان مقتول و مادرش رضایت از زن جوان را اعلام کردند و گفتند از سمیرا هیچ شکایتی نداریم و خواستار قصاص او نیستیم. فقط از حمید شکایت داریم.

 

 

در ادامه زن جوان در حالی که اشک می ریخت به قضات گفت: من در این قتل هیچ دخالتی نداشتم و حمید به دروغ پای مرا به این ماجرا باز کرد. من هم مجبور به اعتراف شدم.

 

 

پس از آن حمید نیز به قضات گفت: من و سمیرا با هم دست به قتل زدیم و او حالا منکر می شود.

 

 

در پایان این جلسه و با توجه به رضایت اولیای دم، هیات قضایی وارد شور شدند تا رای نهایی در این خصوص را صادر کند.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران