منابع خبری ترکیه شب گذشته اعلام کردند که هواپیمای قشم ایر روز پنجشنبه در فرودگاه بین المللی آتاترک به هنگامی که قصد پرواز به سمت تهران را داشت دچار سانحه شد.

 

شرق پرس: هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت مسافربری قشم ایر، که قصد بلند شدن از باند پرواز فرودگاه آتاتورک استانبول ترکیه به مقصد فرودگاه امام خمینی  تهران را داشت ،دچار سانحه شد.

 

havapeyma-hadese

 عصرخبر به نقل از پایگاه اینترنتی آوییشن هرالد نوشت: شب گذشته یک فروند هواپیمای ایرباس متعلق به شرکت مسافربری قشم ایر، که قصد بلند شدن از باند پرواز فرودگاه آتاتورک استانبول ترکیه به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) تهران را داشت دچار حادثه شد.

 

هنگام سرعت گرفتن هواپیما برای انجام عمل تیک آف، صدای مهیبی از موتور سمت راست این هواپیما منتشر شد و اشیایی از هواپیما روی باند پرواز افتاد.
 
 
 
پس از وقوع این حادثه، کادر پروازی، پرواز را لغو کردند و هواپیما در حالی که باد تایرهای اصلی سمت راستش خالی شده بود، توقف کرد. با متوقف شدن هواپیما، مسافران بر روی باند پرواز از هواپیما پیاده شده و به ترمینال فرودگاه منتقل شدند.
 
 
روزنامه دیلی صباح ترکیه نیز در این باره نوشت: موتور سمت راست هواپیمای قشم ایر ایران از نوع ایرباس ۳۰۰B۴‌ هنگام افزایش سرعت برای برخاستن از فرودگاه آتاتورک منفجر شد و همچنانکه قطعات آن در باند پراکنده شد چرخ های هواپیما نیز غیرقابل استفاده شد.
 
بر اساس این گزارش خلبان هواپیما توانست به موقع این هواپیما را متوقف کند و این در حالی بود که شعله های آتش به سرعت موتور آن را دربرگرفته بود.
 
 مسافران توسط یک هواپیمای دیگر به سمت تهران پرواز کردند.
 
از سوی دیگر ایرنا نیز گزارش داد:
 
حادثه انفجار موتور هواپیمای شرکت هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه آتاترک استانبول هیچگونه آسیب جانی در بر نداشت.
 
 
به گزارش ایرنا از آنکارا، منابع خبری ترکیه شب گذشته اعلام کردند که هواپیمای قشم ایر روز پنجشنبه در فرودگاه بین المللی آتاترک به هنگامی که قصد پرواز به سمت تهران را داشت دچار سانحه شد.
 
 
به نوشته منابع خبری ترکیه این هواپیما که از نوع ایرباس و مدل ۳۰۰ بی ۴ بود بعد از سوار شدن مسافرین به هنگامی که قصد پرواز را داشت موتور آن منفجر و آتش گرفت ولی خلبان با موفقیت هواپیما را متوقف کرد.
 
 
مسافرین هواپیمای یاد شده توسط یک هواپیمای دیگر به تهران منتقل شدند.
 
 
منابع خبری ،زمان این حادثه را بامداد پنجشنبه اعلام کرده اند ولی زمان اعلام خبر این حادثه شب گذشته بود.