قاسمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست نکا با اشاره به تذکرات کتبی و اخطاریه‌های لازم به نیروگاه از نشت مازوت از لوله‌های انتقال در محدوده روستاهای تازه‌آباد و نوذرآباد این شهرستان خبر داد.

نشت مازوت از لوله های انتقال سوخت نیروگاه شهید سلیمی

 

 

به گزارش شرق پرس رضا قاسمی در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری، گفت: طی گزارشاتی از سوی افراد محلی نشت مازوت در محدوده روستاهای تازه‌آباد و نوذر‌آباد شهرستان نکا در حاشیه جاده دسترسی روستاهای مذکور واصل شد که کارشناسان این اداره بلافاصله به محل نشت مازوت اعزام شدند.

 

 

وی افزود: نشت مازوت خط انتقال موجب آلودگی خاک محیط به مساحت حدود ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع شده که ضمن هماهنگی با نیروگاه نکا و شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی نکا عملیات مهار آغاز شده و تخلیه مازوت نشتی همچنان ادامه دارد.

 

 

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نکا اضافه کرد: نشت مازوت از خط انتقال بر اثر فرسودگی لوله‌های دفن شده به‌سمت نیروگاه بوده که با توجه به سابقه این امر در منطقه تاکنون تذکرات کتبی و اخطاریه‌های لازم به نیروگاه اعلام شده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه همچنین در محدوده دیگری نیز در حریم روستای نوذرآباد نشتی مازوت علاوه بر آلودگی خاک به وسعت حدود یک‎هزار و ۲۰۰ متر مربع، موجب نفوذ مازوت در باغ مرکبات روستا شده است، گفت: با توجه به فرسودگی و اتمام عمر مفید خطوط انتقال مازوت از سالیان قبل تاکنون ضروری است به‌دلیل پیشگیری از بروز حوادث مشابه از ادامه فعالیت خطوط انتقال تا تعویض کامل خط و بهینه‌سازی لوله‌های انتقال جلوگیری شود.