هم‌زمان با آغاز رسیدگی به پرونده جسد مثله شده متعلق به یک خانم ناشناس که بر روی دستانش ناخن‌ها مصنوعی کاشته شده بود، اعضای یک خانواده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در سیدخندان مراجعه و عنوان داشتند که یکی از اعضای خانواده آنها به‌نام عاطفه 35 ساله، صبح روز پنجشنبه از منزل خارج و پس از آن دیگر مراجعتی به خانه نداشته است.

 

 

 
شرق پرس: در ساعت ۱۹ روز ۲۹ بهمن ماه امسال، مأموران شهرداری در حین انجام خدمات شهری در خیابان کردستان جنوبی – نبش خیابان ۲۱ ، به یک بسته زباله مشکی رنگی برخورد کردند که با دقت زیادی نوارچسب و بسته بندی شده بود، در بررسی محتویات بسته مشخص شد که داخل آن، دست و پای بریده شده متعلق به یک انسان قرار دارد که بلافاصله موضوع از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به کلانتری ۱۲۵ یوسف‌آباد اعلام شد.
 
 
 
با حضور مأموران کلانتری ۱۲۵ یوسف آباد در محل و انجام بررسی‌های اولیه مشخص شد که دو دست بریده شده از کتف و دو پای بریده شده از ران قرار داده شده در داخل کیسه زباله متعلق به یک خانم جوان است، با اعلام خبر به پلیس آگاهی و قاضی کشیک ویژه قتل، پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 
 
کشف معمای جسد مثله دختر جوان در سطل اشغال
 
 
 
هم‌زمان با آغاز رسیدگی به پرونده جسد مثله شده متعلق به یک خانم ناشناس که بر روی دستانش ناخن‌ها مصنوعی کاشته شده بود، اعضای یک خانواده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی در سیدخندان مراجعه و عنوان داشتند که یکی از اعضای خانواده آنها به‌نام عاطفه ۳۵ ساله، صبح روز پنجشنبه از منزل خارج و پس از آن دیگر مراجعتی به خانه نداشته است.
 
 
 
با ثبت مشخصات فقدانی پایگاه چهارم آگاهی در سیستم پلیس آگاهی و ارائه مشخصات ظاهری از عاطفه به‌ویژه در خصوص انجام آرایش بر روی ناخن های دست و پا ، کارآگاهان اداره دهم موفق به شناسایی هویت جسد پرونده بدن مثله شده متعلق به زن ناشناس شدند و در تحقیقات به‌عمل آمده از اعضای خانواده مقتوله مشخص شد که یکی از دوستان خانوادگی شان به‌نام حمید، متولد ۱۳۵۱ ارتباط نزدیکی با این خانواده و همچنین مقتوله داشته است .
 
 
 
با توجه به اطلاعات به‌دست آمده در خصوص ارتباط نزدیک حمید با اعضای خانواده مقتوله، تحقیقات از وی در دستورکار کارآگاهان قرار گرفت و حمید در تاریخ یکم اسفندماه امسال به اداره دهم احضار شد اما در اظهارات خود عنوان داشت که از چند روز پیش هیچ تماسی با مقتوله نداشته و از طریق خانواده عاطفه در جریان مرگ وی و کشف بقایای جسد او قرار گرفته است .
 
 
 
با وجود ادعای بی اطلاعی حمید از طریق قتل عاطفه ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با انجام تحقیقات تخصصی اطمینان پیدا کردند که او در حال ارائه اظهارات دروغین به آنهاست ؛ لذا فردای آن روز مجددا حمید به اداره دهم دعوت شد و در دومین جلسه حضور خود در اداره دهم ، با تغییر اظهارات اولیه خود گفت: قرار بود تا روز پنجشنبه، من و عاطفه همدیگر را ملاقات کنیم اما صبح آن‌روز عاطفه با من تماس گرفت و قرار را کنسل کرد.
 
 
 
تحقیقات از حمید در شرایطی برای دومین بار آغاز شده بود که کارآگاهان در کمترین زمان ، تمامی اقدامات پلیسی برای بررسی صحت اظهارات وی را انجام داده بودند، لذا هر بار که حمید در برابر سؤالات جدیدی از سوی کارآگاهان قرار می گرفت، اظهارات جدید و بعضا متناقض با اظهارات گذشته را بیان می کرد .
 
 
 
سرانجام در ساعت ۱۲ روز دوم اسفندماه ، حمید که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت ، صراحتا به ارتکاب جنایت و قتل عاطفه و مثله کردن جسد وی اعتراف کرد و در اعترافاتش در خصوص نحوه ارتکاب جنایت و قتل عاطفه به کارآگاهان گفت: صبح روز پنجشنبه به دنبال عاطفه در محل زندگی وی و خانواده اش در منطقه تهرانپارس رفتم و پس از آن برای خوردن صبحانه به یک طباخی در فلکه سوم تهرانپارس رفتیم.
 
 
 
متهم در خصوص نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت : پس از خوردن صبحانه، در ماشین در حال صحبت با عاطفه بودم که ناگهان شروع کرد به ناسزا گفتن به اعضای خانواده ام در یک لحظه کنترل خود را از دست دادم ؛ زمانیکه به خود آمدم متوجه شدم که دستانم به دور گردن عاطفه افتاده و او دیگر نفس نمی کشد.
 
 
 
حمید در خصوص نحوه مثله کردن جسد نیز به کارآگاهان گفت : بسیار ترسیده بودم ؛ نمی دانستم چکار می کنم ؛ جسد را به خانه ام در منطقه ایوانکی بردم، از خانه خارج شده و چاقوی تیزی خریداری کردم ؛ جسد را مثله کرده و قسمت های مختلف بدن را در دو کیسه زباله مشکی قرار دادم ؛ ابتدا قصد داشتم تا کیسه ها را در همان منطقه ایوانکی رها کنم اما در ادامه تغییر نظر داده و پلاستیک ها را به منطقه کردستان منتقل و هر دو کیسه را در داخل سطل زباله‌ای در خیابان ۲۱ انداخته و به سرعت از محل متواری شدم.
 
 
 
 بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، درباره این پرونده گفت: متهم در اعترافات خود مدعی شده است که هر دو کیسه زباله حاوی بقایای جسد مقتوله را داخل یک سطل زباله واقع در خیابان کردستان جنوبی – نبش خیابان ۲۱ قرار داده اما تاکنون کیسه دوم حاوی سایر اعضای بدن مقتوله کشف نشده و تحقیقات در این خصوص در دستور کار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفته است.
 
 
 
به گزارش ایسنا،به گفته حاجی زاده با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحققات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.