رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از تمام دستگاههای اجرایی و نیروهایی که که در مهار کامل آتش تلاش کردند، تقدیر کرد و گفت: حوالی ساعت 10شب گذشته آتش سوزی در منطقه آشوراده آغاز شد که بلافاصله مامورین یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله به منطقه اعزام شدند.
 
آتش سوزی شب گذشته در میانکاله مهار شد / 100 هکتار در آتش سوخت
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر گفت: آتش سوزی شب گذشته و صبح امروز در منطقه آشوراده با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله مهار شد.
 
 
 
 
به گزارش شرق پرس, زمان رضا احمدی در گفتگو با مهر، افزود: این آتش سوزی با همکاری مامورین محیط زیست بندرترکمن، مامورین یگان حفاظت شیلات، منابع طبیعی، آتش نشانی و تجهیزات  راه و شهر سازی بندر ترکمن بطور کامل مهار شد.
 
 
وی وسعت آتش سوزی را ۱۰۰ هکتار دانست و افزود: حدود ۸۰درصد سازیل، ۱۵درصد تمشک و ۵ درصد انار وحشی در این آتش سوزی از بین رفت.
 
 
 
 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر از تمام دستگاههای اجرایی و نیروهایی که که در مهار کامل آتش تلاش کردند، تقدیر کرد و گفت: حوالی ساعت ۱۰شب گذشته آتش سوزی در منطقه آشوراده آغاز شد که بلافاصله مامورین یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله به منطقه اعزام شدند.
 
 
 
وی افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست پناهگاه میانکاله با همکاری مامورین محیط زیست بندترکمن، مامورین یگان حفاظت شیلات، منابع طبیعی، دو دستگاه خودرو آتش نشانی و تجهیزات راه و شهر سازی بندر ترکمن موفق شدند پس از ساعتها تلاش آتش را بطور کامل مهار کنند.
 
 
 
رضا احمدی ادامه داد: اما صبح امروز بدلیل وزش باد مجدداً آتش شعله ور شده و شدت آن نیز رو به گسترش  است که مامورین محیط زیست میانکاله با همکاری دستگاههای اجرایی مستقر در منطقه آشوراده در حال مهار آن هستند.
 
 
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر در خصوص علت آتش سوزی نیز گفت: با توجه به بررسیهای اولیه علت آتش سوزی عامل انسانی و صیادان غیر مجاز که در حاشیه خلیج به صید غیر مجاز می پردازند، است.