حسن صادقلو گفت: بررسی اولیه نشان می دهد که برخی آتش سوزی ها در جنگل گلستان که در هفت مرحله رخ داد، عمدی بود.

.

atash12استاندارگلستان گفت: برخی آتش سوزی های اخیر جنگل گلستان عمدی بود و دستگاههای سیاسی و امنیتی به دنبال یافتن عوامل آن هستند.
.

.
 شرق پرس: حسن صادقلو روز یکشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر ضرورت ساماندهی اتراق مسافران در جنگل گلستان، افزود: بررسی اولیه نشان می دهد که برخی آتش سوزی ها در جنگل گلستان که در هفت مرحله رخ داد، عمدی بود.

وی اضافه کرد: برخی نیز عملکرد نظام را در اطفاء حریق عمدی در جنگل گلستان زیر سووال برده و با برداشت گزینشی از عملکرد در مهار آتش، این کارکردشان از سوی برخی شبکه های ماهواره ای مورد سوء استفاده قرار گرفت.

استاندار گلستان گفت: این در حالیست که در اطفاء حریق جنگل گلستان از لحاظ امکانات و تجهیزات کم نداریم و تمام امکانات موجود جمعیت هلال احمر، محیط زیست و منابع طبیعی در استان به خدمت گرفته شد.

صادقلو افزود: متاسفانه با برجسته شدن خبر و برداشت گزینشی عملکرد دستگاهها در اطفا حریق که مورد سوء استفاده شبکه های ماهواره ای نظام قرار گرفت، زحمات دستگاه ها زیر سوال رفت.

وی اضافه کرد: آتش سوزی های اخیر در جنگل گلستان در مناطق سخت گذر و با شرایط خاص بوده و از تمام امکانات از جمله بالگرد برای مهار آتش استفاده شد.

استاندار گفت: طرح جامع اطفاء حریق جنگل در استان گلستان تدوین شده و تمام امکانات و تجهیزات لازم برای حفاظت و پیشگیری از آتش سوزی در آن دیده شده است.

صادقلو افزود: اگرچه بر این باوریم که آتش سوزی ها در جنگل گلستان مربوط به مسافران نبوده و فرهنگ مردم ما حفاظت از محیط زیست است، ولی طرح ساماندهی مسافران در جنگل گلستان نیز در سند جامع دیده شده است.