این جوان 20ساله درحالي‌كه 3زن تنها را قرباني نقشه شومش كرده بود، دست از فعاليت برداشت تا آب‌ها از آسياب بيفتد. او چند هفته بعد وقتي مطمئن شد كه پليس ردي از وي به‌دست نياورده است، شامگاه يكشنبه 28دي‌ماه، فعاليتش را از سر گرفت.

 

 

مرد جوان با بالا رفتن از تیر چراغ‌ برق، خود را به پشت‌بام خانه‌های ویلایی می‌رساند و وقتی از تنها بودن زنان در خانه مطمئن می‌شد، نقشه شومش را عملی می‌کرد.
 
 
azar-zanan89
 

به گزارش شرق پرس، این مرد جنایاتش را از اوایل آذرماه شروع کرد اما پس از مدتی‌، درحالی‌که ۳زن تنها را قربانی نقشه شومش کرده بود، دست از فعالیت برداشت تا آب‌ها از آسیاب بیفتد. او چند هفته بعد وقتی مطمئن شد که پلیس ردی از وی به‌دست نیاورده است، شامگاه یکشنبه ۲۸دی‌ماه، فعالیتش را از سر گرفت و این بار به سراغ خانه‌ای در منطقه پنج‌تن مشهد رفت.

 

 

مرد جوان از تیر چراغ برق بالا رفت و به پشت‌بام خانه ویلایی رسید. پس از کمی جست‌وجو و زیرنظر گرفتن حیاط مطمئن شد که زن جوانی در خانه تنهاست و تصمیم گرفت نقشه‌اش را عملی کند. مرد از پله‌ها پایین رفت اما پیش از اینکه زن جوان را غافلگیر کند، او متوجه وی شد و شروع به سر و صدا کرد. فریاد کمک‌خواهی زن جوان خیلی زود همسایه‌ها را باخبر کرد. آنها به سرعت با پلیس تماس گرفتند و به سمت خانه همسایه رفتند تا به زن جوان کمک کنند. مرد شیطان‌صفت که وحشت کرده بود، طعمه‌اش را رها کرد و از همان راهی که آمده بود، فرار کرد. در همین هنگام بود که مأموران کلانتری گلشهر مشهد نیز سر رسیدند و جست‌وجو برای دستگیری مرد ناشناس را شروع کردند.

 

 

آنها از ۲‌ماه قبل، از این اقدامات مجرمانه مرد شیطان‌صفت آگاه بودند و به همین دلیل وقتی نخستین تماس مردمی را دریافت کردند با سرعت خود را به محل حادثه رساندند تا این مرد را دستگیر کنند. زن جوان وحشت‌ کرده و هنوز در شوک بود. تنها چیزی که توانست به مأموران بگوید مشخصات ظاهری مهاجم بود و اینکه او به پشت‌بام گریخته است. مأموران ماجرا را به مرکز گزارش کردند و با حضور تیم‌های کمکی، تمامی خانه‌های اطراف مورد جست‌وجو قرار گرفت. این جست‌وجوها دقایقی به طول انجامید تا اینکه در نهایت مرد شیطان‌صفت درحالی‌که در حیاط خانه یکی از همسایه‌ها مخفی شده بود، به دام پلیس افتاد. متهم جوانی ۲۰ساله است که پس از دستگیری به ورود مخفیانه به خانه‌ها و آزار و اذیت ۳زن جوان اعتراف کرد.

 

 

او گفت: هوا که تاریک می‌شد، به سراغ‌ خانه‌های ویلایی می‌رفتم. خود را به پشت بام می‌رساندم و داخل خانه را دید می‌زدم تا مطمئن شوم طعمه‌هایم در خانه تنها هستند. اگر در خانه کسی نبود، وارد آنجا می‌شدم و دست به سرقت لوازم باارزش می‌زدم. اگر هم یک زن تنها در خانه بود، او را غافلگیر می‌کردم و با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار می‌دادم. من از آذرماه این کار را شروع کردم اما بعد از مدتی احساس کردم که پلیس در تعقیبم است.

 

 

برای همین بیشتر از یک‌ماه از این کار دست کشیدم و دوباره قصد داشتم فعالیتم را شروع کنم که دستگیر شدم. هر چند جوان ۲۰ساله به آزار و اذیت ۳زن و سرقت از ۷خانه اعتراف کرد اما این همه جرایم او نبود. سردار بهمن امیری‌مقدم، رئیس پلیس خراسان رضوی با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این مرد مدتی قبل نیز چوپانی را گروگان گرفته و بعد از اینکه گوسفندان او را دزدیده بود، وی را رها کرده بود. به گفته وی، بازجویی از این مرد ادامه دارد و کسانی که قربانی نقشه‌ شوم او شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پلیس مشهد از او شکایت کنند./همشهری