قاضی عسکر با اشاره به مفقود بودن 365 زائر ایرانی ادامه داد: علت اینکه اطلاعات سازمان حج و زیارت از وضعیت زائران دقیق نیست این است که از بعد از ظهر پنجشنبه به نیروهای کشورمان برای پیگیری وضعیت زائران دسترسی نمی دهند

haj-koshe-mena3

 

 

 

به گزارش شرق پرس سرپرست حجاج ایرانی اعلام کرد: از ۳۹۵ زائر مفقود ایرانی ۳۰ نفر پیدا شدند ولی هنوز ۳۶۵ زائر دیگر مفقود هستند و اطلاعی از وضعیت آنها نداریم.
 
 
 
 
حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در گفت و گویی تلویزیونی با اعلام این آمار افزود: هنوز اطلاع دقیقی از وضعیت زائران مفقود شده نداریم اما اعلام آمار مفقودان به هیچ وجه به معنای فوت آنها نیست .
 
وی گفت: از آقای اوحدی رییس سازمان حج و زیارت خواسته ام که اسامی زائران مفقود شده را در پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت اعلام کنند تا به محض پیدا شدن و اطلاع از وضعیت هر یک از آنان به مردم اطلاع رسانی شود.
 
قاضی عسکر ادامه داد: علت اینکه اطلاعات سازمان حج و زیارت از وضعیت زائران دقیق نیست این است که از بعد از ظهر پنجشنبه به نیروهای کشورمان برای پیگیری وضعیت زائران دسترسی نمی دهند اما قرار شده است بعد از نماز عشا امروز (جمعه) افرادی را به عنوان نماینده کشورمان برای پیگیری امور بپذیرند و دسترسی های لازم را ایجاد کنند.
 
وی گفت: از مردم و زائران می خواهم که آرامش خود را حفط کنند. سازمان حج و زیارت به محض کسب هر گونه اطلاعات به صورت لحظه به لحظه اخبار و اطلاعات لازم را اعلام خواهد کرد.
 
سرپرست حجاج ایرانی افزود: عمق فاجعه بسیار زیاد است و علت آن هم بی توجهی و ضعف عربستان سعودی در اداره مراسم حج است و اگر جلوی عبور مردم را نمی بستند قطعاً این حادثه با این عمق و وسعت اتفاق نمی افتاد.
 
به گزارش ایرنا در جریان فاجعه روز گذشته در منا تاکنون ۱۳۱ ایرانی کشته و ۸۵ نفر زخمی شده اند . در کل بیش از ۲ هزار زایر روز گذشته کشته و همین رقم نیز زخمی شدند.