روز گذشته حوالی ساعت پنج عصر در منطقه ی سازمان برنامه، موتور سوارانی که صورتشان را پوشانده بودند اقدام به اسید پاشی کردند. راکبین این موتورسیکلت پس از اسید پاشی بر صورت دختر جوان فرار کردند.

 

 

شرق پرس: روز گذشته حوالی ساعت پنج عصر در منطقه ی سازمان برنامه، موتور سوارانی که صورتشان را پوشانده بودند اقدام به اسید پاشی کردند. راکبین این موتورسیکلت پس از اسید پاشی بر صورت دختر جوان فرار کردند.

 

هنوز اطلاع دقیقی از دلایل این اسید پاشی در دست نیست. مسئولین در حال بررسی این موضوع هستند. همچنین روز گذشته خبر چاقو خوردن دختر دانش آموزی در منطقه ی نازی آباد منتشر شد. این دانش آموز دبیرستانی که در راه بازگشت به خانه بود بعد از اصابت ضربات چاقو به بیمارستان منتقل شد.

 

چند ساعت پس آن هم یک پسر دانش آموز را با ضربات چاقو زخمی کردند. از دلایل و فاعلان این حادثه ی خیابانی هم اطلاعات زیادی در دست نیست.

در همین حال یک نماینده مجلس با بیان اینکه سریالی بودن ماجرای اسید پاشی بعید است ، عنوان کرد: به عقیه ی بنده سریالی بودن چنین ماجرایی بعید است و به طور حتم فکر می کنم به دلیل ضعیف عمل کردن نیروهای انتظامی این واقعه در جامعه شیوع پیا کرده است.

ابراهیم نکو در ادامه افزود: برخی افر اد و مسئولین درباره ی چنین رویدادی اظهار نظر های ضد و نقیضی می کنن که این درست نیست. نکو با بیان اینکه، هر چه زودتر باید گامی برداشت تا عاملان اسید پاشی را محکوم شوند، عنوان کرد: اسید پاشی یک حرکت زشت و زننده است که باید عاملامنش را محکوم کرد اما در این میان برخی ها می گویند محکوم کردن این افراد جنبه ی سیاسی دارد در صورتی که باید بدون هیچ تاملی آنها را ستگیر کرد و هیچ فردی به خودش اجازه نهد که چنین اقدام وقیحانه ای را سیاسی تلقی کند.

او ضعیف بودن نیروهای انتظامی را در برابر عاملان اسید پاشی علل اصلی شیوع این واقعه در جامعه دانست و در این باره گفت: دستگاه قضا با چنین حرکت هایی باید برخورد تندی داشته باشد و هر چه زودتر باید آن را پیگیری و ریشه یابی کند. همچنین گروه ویژه ای را برای برخورد با عاملان آماده سازد.

او در ادامه افزود: در حقیقت اگر با عاملان اسد پاشی برخورد نشود، دست تبهکاران برای جرم و جنایت باز می شود. نکو با بیان اینکه چنین حرکت های زشتی برازنده ی کشور ما نیست، عنوان کرد: مسئولین و دستگاه قضا باید با هکاری یکدیگر چنین مسئله ای را به زودی پیگیری کنند چرا که این حرکت های زشت و وقیحانه درخور و برازنده ی کشور ایران نیست.

ایسکانیوز