زن ۳۰ ساله اي که داراي يک فرزند خردسال بود با جوان ۳۱ ساله اي هنگام انجام ورزش هاي رزمي آشنا مي شود و بدين ترتيب رابطه شيطاني شکل مي گيرد.

 

 

بار دیگر شعله های سوزان «عشق خیابانی» که با اسیدپاشی فرونشست، پسری را در آستانه مرگ قرار داد و ۲ زندگی را به آتش کشید.

 

شرق پرس: رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اگر چه عواملی مانند دوستی های خیابانی، اعتیاد و بیکاری را از عوامل اصلی جرایم خشن می داند اما معتقد است سست شدن اعتقادات و ارزش های مذهبی در برخی خانواده ها، مهم ترین دلیل وقوع بسیاری از جنایت های هولناک و فروپاشی بنیان زندگی هاست.

 

وقتی آخرین برگ دفتر خاطرات ۲۶ سال حوادث تلخ و شیرین کارآگاه بیدمشکی؛ به پرونده «اسیدپاشی» چند روز گذشته در مشهد می رسد، می گوید: زن ۳۰ ساله ای که دارای یک فرزند خردسال بود با جوان ۳۱ ساله ای هنگام انجام ورزش های رزمی آشنا می شود و بدین ترتیب رابطه شیطانی شکل می گیرد. این ارتباط و دوستی خیابانی تا آن جا پیش می رود که زن جوان برای ازدواج با پسر ۳۱ ساله از همسرش طلاق می گیرد و حضانت فرزندش را نیز به همسرش می سپارد اما چند ماه بعد و در حالی که هر روز ارتباط شیطانی آن ها بیشتر می شد پسر جوان در تیرماه سال جاری با دختر دیگری ازدواج می کند و تصمیم می گیرد به ارتباط خود با آن زن پایان دهد اما زن جوان که زندگی اش را به خاطر او متلاشی کرده بود وقتی با شکست درعشق خیابانی روبه رو می شود، با طرح نقشه ای شوم، پسر ۳۱ ساله را به ساختمانی در مشهد می کشاند تا برای آخرین بار همدیگر را ببینند. او از قبل ظرف پر از اسید را به داخل ساختمان می برد و در یک فرصت مناسب ناگهان ظرف اسید را روی او خالی می کند.

 

سرهنگ کارآگاه حسین بیدمشکی که حتی از بیان این گونه حوادث تلخ رنج می برد، می افزاید: اگر چه آن جوان در مرکز درمانی بستری شد و با مرگ دست و پنجه نرم می کند اما دو چشم او تخلیه شده، بینی و لب و گوشش نیز به طور کامل از بین رفته است و آن زن نیز پس از مدتی فرار با تلاش گروهی از کارآگاهان ورزیده اداره جنایی به سرپرستی سرهنگ غلامی ثانی (رئیس اداره جنایی) دستگیر شد.

 

وقتی سخنان رئیس پلیس آگاهی به فعالیت های کارآگاهان اداره جنایی رسید ناخودآگاه به یاد قدردانی های قاضی موحدی راد و قاضی حسینی، ۲ بازپرس ویژه قتل عمد در مشهد افتادم که همواره از تیزهوشی و عملیات سریع آن ها برای دستگیری قاتلان و جانیان سخن می گفتند که بسیاری از عاملان قتل ها را طی روزهای نخستین پس از ارتکاب جرم به دام انداخته اند و تاکنون بیش از ۹۰ درصد قتل ها کشف شده است.

 

اگر چه سرهنگ بیدمشکی ابهت و اقتدار نظامی دارد اما هیچگاه روزی را که کودک ربوده شده را در آغوش گرفته بود و اشک می ریخت از یاد نمی برم. او می گوید: بهترین لحظات زندگی ام هنگامی است که مالباختگان با دیدن اموال سرقتی خود لبخند می زنند اما من که بارها استرس های روحی و روانی او را شاهد بوده ام دوست دارم از روزی بنویسم که همکاران او در اداره عملیات ویژه با گروگانگیران مسلح درگیر شده بودند و این خبر آزادی گروگان بود که لبخند را بر لبان این فرمانده نشاند.

 

او استفاده از اصول علمی و امکانات و تجهیزات روز دنیا برای کشف جرم را از افتخارات پلیس می داند و می گوید: اگر چه رسیدگی به پرونده های سرقت که بیشترین پرونده های پلیس آگاهی را تشکیل می دهد از اهمیت خاصی برخوردار است اما اولویت اصلی آگاهی پیشگیری از وقوع جرم است که به همین منظور گشت های شبانه و قرارگاه سرقت فعال شده است و از سوی دیگر نیز با تأسیس ۴ مرکز پلیس آگاهی در نقاط مختلف شهر مشهد سعی کرده ایم تا از مشکلات شهروندان برای پیگیری پرونده ها بکاهیم.

 

کارآگاه حسین بیدمشکی در عین حال رضایت شهروندان و احساس امنیت آنان را مهم ترین اولویت کارآگاهان می داند و با بیان این که ۳۹ درصد کشفیات پلیس آگاهی در سال جاری نسبت به سال قبل افزایش یافته است، اضافه می کند: تلاش شبانه روزی همکارانم در همه بخش های تخصصی قابل تقدیر است اما خدمت به مردم در کنار مرقد مطهر امام رضا(ع) لذتی وصف ناشدنی دارد که همه سختی ها را به شیرینی تبدیل می کند.

 

 او از حضور گروه بررسی صحنه جرم به طور شبانه روزی در صحنه های وحشتناک جرایم خشن نیز یاد می کند و می گوید: دیدن صحنه هایی مانند قتل های فجیع بر روح و روان کارآگاهان تأثیر می گذارد به همین دلیل نیز همواره کارشناسان روانشناسی در پلیس آگاهی مشغول فعالیت هستند. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی اگر چه از ۴ سال قبل ردای ریاست را بر تن کرده است، اما سال ها از خدمت او در بخش های مختلف تخصصی پلیس آگاهی می گذرد.

 

 او به نقش مهم سردار امیری مقدم – فرمانده انتظامی استان در موفقیت های پی درپی پلیس آگاهی نیز اشاره می کند و یادآور می شود: اگر حمایت ها و راهنمایی های فرماندهان و همچنین از خود گذشتگی کارآگاهان در سلسله مراتب فرماندهی نبود به یقین پلیس آگاهی خراسان رضوی نمی توانست افتخار پلیس نمونه کشور را نصیب خود کند. همه این تلاش ها موجب شده است تا در ۲ سال گذشته هیچ سرقت مسلحانه ای از طلا فروشی ها رخ ندهد که در این زمینه همکاری صمیمانه اتحادیه این صنف نیز قابل تقدیر است. وی که در سال های گذشته ریاست مبارزه با قاچاق کالا و ارز را نیز بر عهده داشت، تصریح می کند: امروز در موضوع کالای قاچاق به جایی رسیده ایم که دیگر قاچاقچیان و به ویژه عاملان انتقال مشروبات الکلی، خراسان رضوی را ناامن ترین مکان برای فعالیت خود می دانند و قاچاق این گونه محموله ها به شدت کاهش یافته است.

 

سرهنگ بیدمشکی در پایان این گفت وگو بر حضور پلیس بین مردم تأکید می کند و می گوید: ارتباط تنگاتنگ پلیس و اقشار مختلف مردم و همچنین مشارکت شهروندان در مأموریت ها و اطلاع رسانی آن ها موجب کشف سریع برخی جرایم و در بسیاری مواقع نیز باعث پیشگیری از جرایم خطرناک شده است که به عنوان خدمتگزار مردم از آن ها سپاسگزارم./خراسان