وی با اعلام اینکه در همه ماه های سال مرگ و میر ناشی از مصرف قرص برنج در مازندران وجود داشت ، افزود : اردیبهشت با 10 مورد و فروردین و خرداد هر کدام با 9 مورد بیشترین تعداد آمار مرگ ناشی از مصرف قرص برنج را به خود اختصاص دادند.

 

 

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۶۸ نفر در استان به خاطر مصرف قرص برنج در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت : این رقم نسبت به مدت مشابه سال پیش ۴۲ درصد افزایش دارد.

 

 

ghorse-berenj14

 

شرق پرس: علی عباسی روز پنجشنبه در گفت و گو با  ایرنا افزود : ۴۱ نفر از افرادی که با مصرف قرص برنج زندگیشان پایان یافت متاهل و بقیه مجرد بوداند.

 

 

وی بیشترین قربانیان خودکشی با قرص برنج را به لحاظ سطح سواد دارای تحصیلات در مقطع راهنمایی با ۱۸ نفر و کم ترین آنها را هم مربوط به افراد بی سواد با چهار نفر اعلام کرد و ادامه داد : همچنین از مجموع قربانیان ۴۲ نفر مرد و بقیه زن بودند.

 

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران بیان داشت: بیشترین آمار مرگ ناشی از مصرف قرص برنج در شهرستان های ساری با ۱۷ ، بابل ۱۶ و آمل با ۹ مورد نفر ثبت شده است .

 

وی با اعلام اینکه در همه ماه های سال مرگ و میر ناشی از مصرف قرص برنج در مازندران وجود داشت ، افزود : اردیبهشت با ۱۰ مورد و فروردین و خرداد هر کدام با ۹ مورد بیشترین تعداد آمار مرگ ناشی از مصرف قرص برنج را به خود اختصاص دادند.

 

عباسی گفت : اعمال محدودیت های جدی تر در دسترسی افراد به این ماده مهلک و نیز برخورد با توزیع کنندگان آن و بالابردن آگاهی کسانی که به قصد تهدید خانواده ها، جان خود را به خطر می اندازند، مورد تاکید است.

 

مازندران ۲۳۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که سالانه بیش از یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن شلتوک تولید می کند و فرهنگ استفاده از قرص برنج برای افزایش ماندگاری محصول یکی از دلایل در دسترس بودن این ماده کشنده است.