مردی که به دنبال اختلاف حساب مالی برادر تاجرش را مقابل حجره‌اش در بازار تهران به گلوله بسته بود دیروز در دادگاه کیفری استان تهران از خود دفاع کرد. شرق پرس:  در نشست رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده و با حضور چهار […]

 

مردی که به دنبال اختلاف حساب مالی برادر تاجرش را مقابل حجره‌اش در بازار تهران به گلوله بسته بود دیروز در دادگاه کیفری استان تهران از خود دفاع کرد.

شرق پرس:  در نشست رسیدگی به این پرونده که دیروز در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی اصغرزاده و با حضور چهار مستشار تشکیل شد، ابتدا نماینده دادستان تهران، کیفرخواست را خواند.

او گفت: ساعت ۷:۱۰ بامداد بیست و دوم مرداد ۹۲ «محمد» ۶۴ ساله که تاجر فرش بود در خودروی گلف خود مقابل حجره‌اش در خیابان مصطفی‌ خمینی گلوله باران شد. همان‌ موقع پیامکی از برادر کوچک محمد به‌نام «مهدی» به خواهرش رسید و این زن نیز تهدید به مرگ شد. بلافاصله مهدی ۴۸ ساله بازداشت و به شلیک خونین به برادرش اعتراف کرد.

وی ادامه داد: اکنون با توجه به بازسازی صحنه جرم و اعترافات مهدی این مرد از نظر دادسرا مجرم است و برایش اشد مجازات می‌خواهم.

سپس فرزندان قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای عمویشان حکم قصاص خواستند. پسر بزرگ محمد گفت: پدرم تاجر فرش بود و با عمویم هیچ اختلافی نداشت. پدرم قربانی درگیری عمویم با عمه‌ام شد. عمو و عمه‌ام از سال‌ها پیش بر سر یک ملک در خیابان سهروردی با هم اختلاف داشتند و پدرم قربانی همین درگیری خانوادگی شد. ما به هیچ قیمتی از خون پدرمان نمی‌گذریم و عمویم باید اعدام شود. وقتی مهدی در جایگاه ویژه ایستاد به کشتن برادرش اعتراف کرد.

این مرد در تشریح جزئیات اختلاف با برادرش گفت: ۱۷سال پیش وقتی از خارج از کشور به ایران برگشتم محمد خانه‌ای را که پنج میلیون تومان ارزش داشت به قیمت هشت میلیون به من فروخت اما چون پول کم داشتم پدرم سه میلیون تومان به من پول داد و برادرم سند خانه را به نام من نزد. سال‌ها از این ماجرا گذشت و من و زن و بچه‌ام در آن خانه زندگی کردیم، اما یک‌باره خواهر و برادرم تصمیم گرفتند ما را از خانه بیرون کنند. چون به مواد مخدر شیشه معتاد بودم و حال و روز خوشی نداشتم بارها به آنها التماس کردم تا اجازه دهند زن و بچه‌ام آنجا زندگی کنند اما قبول نکردند. آنها از من در دادسرا شکایت کردند. وقتی برادرم در دادسرا به من گفت باید خانه را تخلیه کنم و اجاره ۱۷ سالی را که در آن خانه زندگی کرده‌ام، بپردازم درگیری ما بالا گرفت و از او کینه به دل گرفتم.

 وی ادامه داد: می‌دانستم برادرم مقابل حجره‌اش در بازار یک اسلحه دفن کرده است. به همین خاطر نیمه‌شب به آنجا رفتم و پس از کندن زمین اسلحه را برداشتم. صبح وقتی برادرم با ماشین به بازار آمد مقابل او ایستادم و به رویش اسلحه کشیدم. می‌خواستم او را تهدید کنم تا از شکایتش صرف نظر کند و خانه‌ام را به نامم بزند، اما یک‌باره دستم روی ماشه رفت و ۷ تیر از اسلحه شلیک شد. من که ترسیده بودم بلافاصله با موتور فرار کردم و به خواهرم پیامک فرستادم و او را هم که عامل بدبختی‌هایم بود تهدید به مرگ کردم.

به گزارش فرهیختگان,  این مرد در حالی که سرش را پایین انداخته بود، گفت: من قصد کشتن برادرم را نداشتم و حال خیلی پشیمانم. به مرگم راضی هستم و دیگر تحمل این زندگی را ندارم. به همین خاطر تقاضا دارم تا زودتر حکم اعدامم اجرا شود. در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند.

 

/انتهای خبر