این مسئول علت همه این فوتی‌ها را غرق‌شدگی و خفگی در سواحل دریای مازندران اعلام کرد و افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش 15 درصدی همراه بود.

11 نفر در تعطیلات عید فطر در مازندران غرق شدند

عباسی مدیر کل دامپزشکی

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از غرق شدن ۱۱ نفر طی تعطیلات عید فطر در سواحل این استان خبر داد.

به گزارش شرق پرس, علی عباسی در گفت‌وگو با  فارس از غرق شدن ۱۱ نفر طی تعطیلات عید فطر در سواحل مازندران خبر داد و اظهار داشت: همه غرق‌شدگان در تعطیلات چهار روزه عید سعید فطر که از هفتم مرداد ماه آغاز شده و تا دهم مرداد ادامه داشت مرد بودند که جان خود را در سواحل شهرهای ساحلی استان از دست دادند.

این مسئول علت همه این فوتی‌ها را غرق‌شدگی و خفگی در سواحل دریای مازندران اعلام کرد و افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۱۵ درصدی همراه بود.

عباسی خاطرنشان کرد: افراد غرق‌شده توصیه‌ها و هشدارهای مکرر عوامل نجات غریق را جدی نمی‌گیرند و با شنا در محدوده‌های ایمن‌سازی نشده و خارج از طرحی انتخاب شده است با توجه به اینکه از مناطق مختلف دریا آگاهی و شناخت ندارند، باعث ناراحتی مردم و عزادار شدن خانواده‌های‌شان می‌شوند.

این مسئول با اعلام اینکه هفت نفر از این غرق‌شد‌گان در سواحل شهرستان محمودآباد جان دادند، گفت: در شهرهای چالوس،‌ عباس‌آباد، ‌رامسر و فریدونکنار هر کدام یک نفر در سواحل دریا غرق شدند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی مازندران، ۹۲ درصد از غرق‌شدگان در سواحل استان غیربومی بوده و معمولا از استان تهران بودند.

عباسی خاطرنشان کرد: حدود ۶۰ درصد از ساعت غرق‌شدگی از ساعت ۱۷ عصر تا نیمه‌های شب گزارش شد.