در تحقیقات اولیه مشخص شد متهمان با تاسیس شرکتی خصوصی و افتتاح حساب‌های مختلف در بانک های دولتی و قرض الحسنه اقدام به صدور نامه‌های جعلی از سوی کارخانجات قند فریمان و شیروان و بجنورد می کرده و سپس از بانک هایی که دارای حساب بودند اقدام به دریافت ضمانت نامه‌های بانکی به مبلغ 2 میلیارد و 503 میلیون تومان کرده‌اند.

 

 

چهار نفر از اعضای یک خانواده که به بهانه اعطای ‌وام اقدام به دریافت اسناد ملکی افراد و دریافت وام های میلیاردی برای خود می کردند، ‌شناسایی و دستگیر شدند.

 

 

شرق پرس: سرهنگ بیدمشکی، در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارآگاهان مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی در پی مرجوعه قضایی مبنی بر خیانت در امانت و جعل و کلاهبرداری توسط اعضای یک باند، تحقیقات خود را آغاز کردند و پس از اخذ دستور قضایی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم اقتصادی، پس از مدتی کار گسترده اطلاعاتی و همچنین اقدامات فنی چهار متهم به نام های کامران، کامبیز، بهناز و محبوبه را که همگی اعضای یک خانواده بودند دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

 

 

وی گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد متهمان با تاسیس شرکتی خصوصی و افتتاح حساب‌های مختلف در بانک های دولتی و قرض الحسنه اقدام به صدور نامه‌های جعلی از سوی کارخانجات قند فریمان و شیروان و بجنورد می کرده و سپس از بانک هایی که دارای حساب بودند اقدام به دریافت ضمانت نامه‌های بانکی به مبلغ ۲ میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان کرده‌اند.

 

 

بیدمشکی تصریح کرد: متهمان در این خصوص با وعده پرداخت وام های کلان به متقاضیان در ابتدا با جلب اعتماد آنان سند ملکی افراد مختلف را با وکالت‌نامه محضری اخذ و سپس به نام خودشان در رهن بانک سپرده و پس از دریافت وام، ‌از پرداخت وجه و ضمانت خود امتناع می کرده و پس از مدتی بانک املاک افراد را به مزایده می گذاشته است.

 

 

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اعلام اینکه متهمان در بازجویی های به عمل آمده به بزه انتسابی اعتراف کردند، بیان داشت: در بازرسی اولیه از کیف یکی از متهمان تعدادی از پرونده‌های مخصوص پرداخت وام و یک عدد شوکر برقی کشف شد.

 

 

به گزارش ایسنا, وی اضافه کرد: متهمان پس از دریافت وجوه از بانک ها اقدام به خرید املاکی در شهرستان های تهران، بابلسر، نیشابور و مشهد کرده که با دستور مقام قضایی اقدامات قانونی لازم برای توقیف این اموال به عمل آمده است و تحقیقات در این باره ادامه دارد.