خبرگزاری دوغان در ترکیه ضمن اعلام غرق شدن این پناهجویان نوشت که اکثر این پناهجویان شهروند ایران و افغانستان بودند و پیش از واژگون شدن قایق، گارد ساحلی ترکیه را با خبر کرده بودند.

 

 

شرق پرس: بر اثر واژگون شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل غربی ترکیه پنج ایرانی که یکی از آنان کودکی خردسال بود غرق شدند.

 

ایرنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی از خبرگزاری «دوغان» ترکیه نوشت: قایق حامل پناهجویان که ۱۶ پناهجو را از سواحل غربی ترکیه، منطقه آیواجیک به سمت جزیره لسبوس در یونان می برد واژگون شد.

 

پنج تن از این پناهجویان که یک کودک خردسال هم بین آنان بوده غرق شده اند. دو پناهجو مفقود شده و ۹ تن نیز نجات پیدا کرده اند.

 

جزئیات غرق شدن پناهجویان ایرانی در سواحل ترکیه

 

 

خبرگزاری دوغان در ترکیه ضمن اعلام این خبر نوشت که اکثر این پناهجویان شهروند ایران و افغانستان بودند و پیش از واژگون شدن قایق، گارد ساحلی ترکیه را با خبر کرده بودند.

 

علیرغم هشدارهای دولت ترکیه که مهاجران را از رفتن به یونان بر حذر می دارد همچنان پناهجویانی سعی می کنند با قایق خود را از ترکیه به مرزهای اتحادیه اروپا برسانند.

 

این درحالی است که به موجب یادداشت تفاهمی که روز دوشنبه بسته شد، ترکیه موافقت کرد که همه پناهجویان که مجوز سکونت یا کار را در اروپا ندارند بازگرداند.

 

این اقدام ترکیه در مقابل سرمایه گذاری بیشتر اروپا، تسریع روند معافیت شهروندان ترکیه ای برای ورود به اتحادیه اروپا صورت گرفته است.