مرد زندانی که متهم است در جریان درگیری بر سر صحبت‌کردن با تلفن عمومی زندان، هم‌بندی‌اش را به قتل رسانده در جلسه محاکمه جزئیات این جنایت را شرح داد. او از دادگاه خواست زودتر حکم قصاصش را صادر کنند.

 

او در توضیح آنچه که اتفاق افتاده بود، گفت: جمشید، ۴۸ ساله که از مدت‌ها قبل به اتهام سرقت خودروی پلیس دستگیر و زندانی شده بود، متهم است روز سوم آذرماه سال گذشته هنگام استفاده از تلفن عمومی زندان با یکی دیگر از زندانیان به نام رحیم درگیر شده و با ضربه قلاب بافتنی او را به قتل رسانده است.

 

 

شرق پرس: مرد زندانی که متهم است در جریان درگیری بر سر صحبت‌کردن با تلفن عمومی زندان، هم‌بندی‌اش را به قتل رسانده در جلسه محاکمه جزئیات این جنایت را شرح داد. او از دادگاه خواست زودتر حکم قصاصش را صادر کنند.

 

 

 در جلسه محاکمه این مرد که صبح دیروز در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی حسین اصغرزاده برگزار شد ابتدا نماینده دادستان به بیان کیفرخواست و جزئیات این جنایت پرداخت.

 

 

او در توضیح آنچه که اتفاق افتاده بود، گفت: جمشید، ۴۸ ساله که از مدت‌ها قبل به اتهام سرقت خودروی پلیس دستگیر و زندانی شده بود، متهم است روز سوم آذرماه سال گذشته هنگام استفاده از تلفن عمومی زندان با یکی دیگر از زندانیان به نام رحیم درگیر شده و با ضربه قلاب بافتنی او را به قتل رسانده است.

 

 

 او در جریان بازجویی ها به صراحت اتهام قتل هم‌بندی‌اش را بر عهده گرفته و علاوه بر آن تصاویر دوربین های مداربسته زندان نیز صحنه درگیری را نشان می دهد.

 

 

نماینده دادستان ادامه داد: از آنجا که همه شواهد و مدارک علیه این مرد است به‌عنوان نماینده دادستان تهران تقاضای صدور حکم شایسته برای متهم را دارم.

 

 

قصاصش کنید

 

 

سپس پدر و مادر مقتول در جایگاه ایستادند تا خواسته شان را مطرح کنند. مادر مقتول در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: این مرد با بی‌رحمی تمام پسرم را کشته است و باید قصاص شود. پدر مقتول هم در چندجمله گفت این مرد باید تاوان کاری را که کرده بدهد و خواسته‌اش قصاص است.

 

 

در ادامه این جلسه رئیس دادگاه با تفهیم اتهام قتل عمدی به جمشید از او خواست در جایگاه بایستد و از خودش دفاع کند. متهم در حالی که اشک می ریخت گفت: اتهامم را قبول دارم. من رحیم را به قتل رساندم. زودتر قصاصم کنید تا از این عذاب راحت شوم.

 

 

وی ادامه داد: من قبلا راننده کامیون بودم و از کوره‌پز خانه ها بار آجر می بردم تا اینکه یک روز یک خودروی پلیس را سرقت کردم و به همین دلیل دستگیر و به ۴ سال حبس محکوم شدم. در این مدت در زندان با رحیم آشنا شدم و از آن به بعد با یکدیگر دوست بودیم تا اینکه روز حادثه با یکدیگر درگیر شدیم.

 

 

جزئیات جنایت از زبان متهم

 

 

متهم صحنه درگیری را اینطور توضیح داد: آن روز داشتم با تلفن عمومی صحبت می کردم و رحیم منتظر بود. چون اعتیاد داشتم و چند روزی بود مواد مصرف نکرده بودم حالم بد بود. رحیم گفت زودباش کار دارم و می‌خواهم با تلفن صحبت کنم. من هم حرف‌هایم را تمام کردم و گوشی را به او دادم و همانجا کنار تلفن روی زمین نشستم. وقتی صحبت رحیم با تلفن تمام شد به من فحش داد و گفت چرا آنقدر معطلم کردی؟ من هم عصبانی شدم و در ادامه او با یک قیچی به سرم کوبید. من هم در حالی که خون سر و صورتم را گرفته بود قلاب بافتنی که خودم در زندان با یک تکه سیم مفتولی درست کرده بودم و با آن بافتنی می بافتم را از جیبم بیرون آوردم و چند ضربه به رحیم زدم. در ادامه زندانیان ما را از یکدیگر جدا کردند. نیم ساعت بعد از این حادثه من و رحیم که هر دو از کارمان پشیمان شده بودیم با هم آشتی کردیم. رحیم حالش خوب بود و فقط یک قطره خون روی پیراهنش ریخته بود اما من او را روی دوشم گرفتم و به بهداری بردم. آن شب به دلیل این درگیری من را به سلول انفرادی فرستادند و ۲ روز بعد که دوباره به بند برگشتم فهمیدم رحیم خونریزی داخلی کرده و فوت شده است.

 

 

در ادامه این جلسه وکیل مدافع متهم به دفاع از او پرداخت و در پایان جمشید بار دیگر در جایگاه حاضر شد تا برای آخرین بار از خود دفاع کند. او گفت: من و رحیم حدود ۸ ماه با یکدیگر در زندان بودیم و هیچ مشکلی نداشتیم. آن روز یک لحظه عصبانیت باعث شد با یکدیگر درگیر شویم. حالا هم با اینکه من ناخواسته باعث مرگ او شد‌ه‌ام از دادگاه می خواهم زودتر حکم قصاصم صادر شود تا از این عذاب وجدان که گریبانم را گرفته نجات پیدا کنم. در پایان محاکمه ختم جلسه اعلام شد و قضات برای تصمیم گیری در این‌باره وارد شور شدند.

همشهری