دکتر علی عباسی گفت: مطابق آمارهای موجود در هشت ماهه سال جاری 129موتورسیکلت سوار در حوادث رانندگی استان مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم 24درصد از کل قربانیان حوادث رانندگی را در برمی گیرد .

 

 motor-tasadof8

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت: ۵۶ درصد از قربانیان ناشی از حوادث رانندگی با موتورسیکلت در مازندران زیر ۳۰ سال سن دارند.

 

 

به گزارش شرق پرس, دکتر علی عباسی در گزارشی به خبرنگاران با بیان اینکه در هشت ماهه اول امسال ۵۴۵نفر در پی تصادفات رانندگی در استان فوت شدند، افزود: بخش قابل توجهی از تلفات حوادث رانندگی در هر سال، مربوط به موتورسیکلت سواران است به نحوی که مطابق آمارهای موجود در هشت ماهه سال جاری ۱۲۹موتورسیکلت سوار در حوادث رانندگی استان مازندران جان خود را از دست دادند که این رقم ۲۴درصد از کل قربانیان حوادث رانندگی را در برمی گیرد .

 

وی تاکید کرد: بیشترین علت مرگ موتورسواران، ضربه به سر با ۵۶ درصد و پس از آن شکستگی های متعدد با ۳۷ درصد گزارش شده است.

 

عباسی اضافه کرد: درصدی از موتورسواران در همان محل وقوع حادثه درگذشته اند که تمامی این موارد لزوم استفاده از لوازم ایمنی مانند کلاه ایمنی، لباس مناسب و در کنار آن احتیاط بیشتر در رانندگی و حفظ سرعت مطمئنه را بیش از پیش روشن می کند.

 

مدیر پزشکی قانونی مازندران گفت: در هشت ماه امسال ۹۶ درصد کشته های تصادفات موتورسیکلت سواران مرد و۴درصد آنان زن بوده اند، این در حالی است که ۷۹درصد این افراد راکب موتور گزارش شده است.

 

وی به وضعیت شغلی و تحصیلی کشته شدگان ناشی از تصادف موتورسیکلت در مازندران اشاره کرد و گفت: از جهت تحصیلات ۲۶ درصد افراد متوفی دارای تحصیلات راهنمایی، ۱۸درصد با تحصیلات ابتدایی، ۱۶ درصد با تحصیلات دبیرستان و۱۲ درصد بی سواد، ۲۲درصد دیپلم ،۴درصد دانشجو و ۲ درصد لیسانس بوده اند.

 

وی با بیان اینکه بیش از ۷۱ درصد کشته های موتورسیکلت ها در راه های برون شهری اتفاق افتاد، افزود: هرچند به موتور به عنوان وسیله ای نه چندان ایمن و به دیده وسیله نقلیه درون شهری نگریسته می شود اما ۷۱درصد کشته های موتورسیکلت ها مربوط به راه های برون شهری و ۲۹درصد آن ها مربوط به معابر درون شهری گزارش شده است.

 

وی گفت: در میان شهرستان هایی که بیشترین کشته ها را داشته اند بابل ۲۵،ساری۲۰ ،بهشهر ۱۳ بیشترین و نور یک وچالوس۳ کمترین دارند.

 

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران تصریح کرد : در مجموع به نظر می رسد با توجه به ایمنی پایین این وسیله نقلیه و به تبع آن درصد بالای کشته های ناشی از تصادفات موتورسیکلت ها و تعداد قابل توجه مجروحان، مصدومان و معلولان این نوع تصادفات که طبق آمار، بیشترین آن ها از افراد نوجوان و جوان کشور هستند، توجه جدی دستگاه های تصمیم گیرنده و نظارتی به اتخاذ تصمیمات مناسب از یک سو و هموطنان استفاده کننده از این وسیله نقلیه به نکات و توصیه های ایمنی ضروری است./ایرنا