محمدیان با اشاره به سیل سنگین در بخش هزارجریب نکا یادآور شد: تاکنون حدود 10 روستای بخش هزارجریب نکا درگیر مستقیم با سیل بوده‌اند و تخریب راه روستایی، مسیر جاده و کانال‌های آب سطحی در این روستاها گزارش شده است.

تداوم بارندگی های مازندران تا ظهر فردا / بیشترین بارش ها در بندر امیرآباد

 

به گزارش شرق پرس محمد محمدیان در گفت‌و‌گو با فارس در شهرستان نکا، با اشاره به سیل روز گذشته که در مناطق مختلف هزارجریب نکا آغاز و تا امروز ادامه داشت، اظهار کرد: سیل روز گذشته خسارت فراوانی به تاسیسات جاده‌ای، راه، زیرساخت‌های بخش کشاورزی و… وارد کرد.

 

 

 

وی با اعلام اینکه سیل روز گذشته در هزارجریب نکا خسارت جانی در پی نداشته است، افزود: با جاری شدن سیل در مناطق مختلف هزارجریب نکا، راه ارتباطی روستای درویشان مسدود شده بود که با کمک نیروهای راه‌سازی این راه باز شد و عبور و مرور در حال انجام است.

 

بخشدار هزارجریب نکا همچنین با اشاره به خسارت به کانال‌ آب‌های سطحی داخل بافت روستای پجت و چلمردی، خاطرنشان‌ کرد: برآورد این خسارت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام شده است که ۲ میلیارد ریال خسارت در روستای پجت و یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خسارت نیز در روستای چلمردی گزارش شده است.

 

محمدیان با اشاره به سیل سنگین در بخش هزارجریب نکا که دیروز و امروز موجب خسارت شده است، یادآور شد: تاکنون حدود ۱۰ روستای بخش هزارجریب نکا درگیر مستقیم با سیل بوده‌اند و تخریب راه روستایی، مسیر جاده و کانال‌های آب سطحی در این روستاها گزارش شده است.

 

وی با اشاره به جزئیات سیل در این بخش ادامه داد: خسارت تخریب و آب‌شستگی در محور روستای پوروای نکا ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است که در همین راستا خسارت تخریب و آب‌شستگی در محور روستای سورک نکا یک‌میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام شده است که امیدواریم با مساعدت مسئولان، این راه‌های ارتباطی در اسرع وقت مرمت شوند.

 

بخشدار هزارجریب نکا همچنین گفت: خسارت رانش و مسدود شدن جاده درویشان و تجرخیل ۱.۵ میلیارد ریال خسارت داشته است که خسارت رانش روستای درویشان و مسدود شدن راه ارتباطی این روستا ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده و رانش و تخریب راه روستایی تجرخیل به بندبن بالغ بر یک‌میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشته است.

 

محمدیان همچنین افزود: با جاری شدن سیل در مرکز بخش نیز ۳۰ کیلومتر از مسیر جاده هزارجریب تخریب شده است که ۳ میلیارد ریال خسارت داشته است و همچنین خسارت‌هایی نیز به مزارع، تاسیسات کشاورزی و … گزارش شده است که امیدواریم با مساعدت مسئولان، در اسرع وقت شاهد جبران خسارت و بازسازی راه‌ها و جاده‌ها باشیم.

 

وی گفت: با حضور گروه‌های امداد، هلال‌احمر، راه و شهرسازی، دهیاران، فرمانداری، بنیاد مسکن و دست‌اندرکاران مختلف در بخش هزارجریب نکا، در حال حاضر مشکل راه‌های تخریبی تا حدودی برطرف شده و عبور و مرور در حال انجام است و امیدواریم که مدیریت بحران استان، در راستای تامین اعتبار برای جبران سیل در این بخش کمک‌کار ما باشد.