در‌حالی‌که ‌تحقیقات پلیسی درباره این جنایت آغاز شده بود، خبر رسید کشتاری دیگر رقم خورده است، این‌بار یکی از اقوام اسحاق که از ماجرا مطلع شده بود، به قصد خون‌خواهی سراغ فردی رفت که او را در قتل‌عام مقصر می‌دانست. او علاوه بر کشتن آن مرد، فرزند خردسال وی را نیز از پا درآورد تا در نهایت تعداد مقتولان به پنج نفر برسد

درگیری ناموسی در کرمان 5 کشته و 2 زخمی داشت

 

شرق پرس: درگیری دو طایفه بر سر موضوع ناموسی در کرمان، بعد از یک ماه به جنایتی خونین منجر شد. در این جنایت پنج نفر کشته و دو نفر زخمی شدند.
 
 
 
 

 این جنایت حدود ساعت ١٢ شب ١۴ خرداد در شهرستان رودبار، جنوب استان کرمان، رخ داد. در این ماجرا فرد یا افراد مسلح به سمت سرنشینان یک خودرو پژوپارس شلیک کردند. مردی میان‌سال، همسر و چهار فرزندش سوار بر این خودرو بودند و اتومبیل هنگام حادثه، مقابل محل سکونت این خانواده قرار داشت. در پی این تیراندازی، مرد میان‌سال که اسحاق نام داشت، همراه همسر و دختر ١٠ساله‌اش کشته شدند و مهاجم نیز به‌سرعت فرار کرد. دقایقی بعد مأموران انتظامی به محل رسیدند و مشاهده کردند دو دختر دیگر اسحاق نیز به‌شدت زخمی شده‌اند و فقط پسر شش‌ماهه این خانواده از گلوله‌ها در امان مانده است. به‌این‌ترتیب زخمی‌ها به بیمارستان انتقال یافتند و معاینه‌های اولیه معلوم کرد این دختران در کما به‌سر می‌برند و در آستانه مرگ هستند.

 

در‌حالی‌که ‌تحقیقات پلیسی درباره این جنایت آغاز شده بود، خبر رسید کشتاری دیگر رقم خورده است، این‌بار یکی از اقوام اسحاق که از ماجرا مطلع شده بود، به قصد خون‌خواهی سراغ فردی رفت که او را در قتل‌عام مقصر می‌دانست. او علاوه بر کشتن آن مرد، فرزند خردسال وی را نیز از پا درآورد تا در نهایت تعداد مقتولان به پنج نفر برسد. در ادامه تحقیقات فاش شد قاتلان و مقتولان اعضای دو طایفه هستند که از اوایل اردیبهشت با هم درگیر شده بودند. علت اختلافات این دو طایفه موضوعات ناموسی بود.

 

یکی از اهالی رودبار جنوب که دقایقی بعد از اولین حمله مسلحانه در محل حاضر شده بود، در این مورد به خبرنگار ما گفت: «ساعت حدود ١١:٣٠ تا ١٢ شب پنجشنبه من و  همسرم از خانه پدرزنم به خانه خودمان می‌رفتیم که صدای تیر‌اندازی را شنیدیم. دنبال محل تیراندازی رفتم و دیدم دقیقا روبه‌روی مقر فرماندهی انتظامی، حمله مسلحانه‌ای به سرنشینان یک خودرو که اعضای یک خانواده بودند، صورت گرفته و ماشین پژوپرشیا را به رگبار بسته‌اند. ظاهرا مهاجمان دو نفر بودند که این زن و شوهر و فرزندانشان را مورد حمله قرار دادند. صحنه خیلی فجیعی بود. مادر خانواده در حال شیردادن به کودک خردسال خود بود که این اتفاق افتاد. بعد از این اتفاق، افراد مسلح بدون هیچ تعقیب‌وگریزی از محل فرار کردند. درحال‌حاضر هم پلیس گفته مهاجمان را شناسایی کرده است، اما تاجایی که می‌دانم هنوز هیچ‌کس در این رابطه دستگیر نشده و این اتفاق باعث ایجاد رعب و وحشت بین افراد بومی شده است».

 

شاهد دیگری که زنی میان‌سال است و دقایقی پس از حمله مرگبار به محل حادثه رسیده، به خبرنگار ما گفت: «ما و خانواده‌ای که قربانی این حمله شده‌اند، همسایه بودیم. ساعت حدود ١٢ شب بود. همه‌جا آرام بود که ناگهان صدای رگبار را شنیدیم. لحظاتی بعد تلفن من زنگ خورد و خواهرشوهرم گفت همسایه‌تان را کشتند. خانه ما و قربانیان حادثه فقط چندصدمتر با محل کشته‌شدنشان فاصله دارد. حمله در بلوار کنار ستاد فرماندهی انتظامی اتفاق افتاد و حتی ماشین این خانواده به دیوار ستاد فرماندهی خورد، اما کسی از ستاد بیرون نیامد. ما چنددقیقه بعد به محل حادثه رسیدیم. دختر ١٠ ساله خانواده وقتی ما رسیدیم، تمام کرده بود و دو دختر دیگر مجروح شده بودند. چهار گلوله به شکم دختر ١۵ ساله و چند گلوله به کمر و سر دختر سه‌ساله خورده بود. بچه شش‌ماهه هم که در هنگام حمله، مادرش به او شیر می‌داد، غرق در خون کف ماشین افتاده ولی گلوله‌ای به او نخورده بود. ما مجروحان را خودمان به بیمارستان رساندیم. در بیمارستان هم کسی برای رسیدگی به دو دختر مجروح نبود و فقط یک پرستار وجود داشت و پرستار از من خواست برای پانسمان به کمکش بروم».

 

ناوکی، فرماندار رودبار جنوب، نیز در این‌باره به «خبرآنلاین» گفت: از قبل بین این دو طایفه مسئله‌ای ناموسی پیش آمده بود و همین مسئله باعث بروز درگیری‌ها شد. قبل از این هم یکی از طایفه‌ها برای انتقام از طایفه دیگر، یک زن را گروگان گرفته بود که اعضای شورای تأمین رودبار توانستند آن گروگان‌گیری را فیصله دهند و اختلافات تا حدودی کم شد. پیش از این درگیری اخیر هم زنی که باعث اختلافات شده بود، با دستور دادستانی به منظور حفظ جانش به بازداشتگاه منتقل شده بود.

 

وی افزود: یکی از مردان طایفه‌ای که با زنی از طایفه مقابل رابطه داشت، به قول خود مبنی‌بر ازدواج با آن زن عمل نکرد و همین باعث شد این درگیری به‌وجود بیاید.فرماندار رودبار جنوب با اشاره به اینکه ضاربان دو نفر بودند، گفت: تاکنون کسی دستگیر نشده است، اما از سران طایفه‌ها خواستیم با ما همکاری لازم را انجام دهند. حتی با عموی ضاربان هم صحبت کرده‌ایم که وی با ضاربان از طریق تلفن همراه ارتباط برقرار کرده و از آنها قول گرفته خود را تسلیم قانون کنند.

 

 
 
 
شرق