فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست مازندران با تائید درگیری میان شکارچیان بندرترکمن و محیط بانان, از زخمی شدن یک شکارچی و دستگیری شکارچی دیگر خبر داد.

درگیری 15 شکارچی بندرترکن با محیط بانان مازندران در میانکاله

 

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) مسلم آهنگری در گفت‌وگو با فارس، با تأیید درگیری امروز در میانکاله، اظهار کرد: امروز گزارشی مبنی بر اینکه تخلف شکار در میانکاله رخ داده است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵ شکارچی متخلف در چهار فروند قایق برای شکار به تالاب میانکاله آمدند و بیش از ۱۵ فلامینگو شکار کردند، بیان کرد: شکارچیان از بندر ترکمن مسیر ۳۰ کیلومتری را طی کرده در میانکاله مشغول شکار بودند که با روبه‌رو شدن محیط‌بانان درگیری ایجاد کردند.

 

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل‌ حفاظت محیط‌زیست مازندران با بیان اینکه شکارچیان غیرمجاز با پرتاب سنگ به محیط‌بانان نیروهای محیط‌زیست را مجروح کردند، تصریح کرد: محیط‌بانان تیر هوایی شلیک کردند و در درگیری تیری به سمت یکی از شکارچیان متخلف شلیک شد و از ناحیه کتف مجروح شد.

 

این مسؤول اظهار کرد: شکارچی مجروح از سوی محیط‌بانان به بیمارستان بهشهر منتقل شد و در حال جراحی است.

 

آهنگری با اعلام اینکه محیط‌بانان علاوه بر شکارچی مجروح یک شکارچی متخلف دیگر را دستگیر و سه لاشه فلامینگو را ضبط کردند، گفت: ۱۳ شکارچی غیرمجاز دیگر از صحنه درگیری متواری شدند.