اعضای یک باند حرفه ای جعل و کلاهبرداری در مشهد پس از دریافت صدها میلیون تومان تسهیلات بانکی با اسناد جعلی، درحالی متواری شده اند که تاکنون بیش از ۵۰تن از ضامنان کارمند و بازنشسته در ارتباط با این پرونده به دادسرای عمومی وانقلاب مشهد فراخوانده شده اند. شرق پرس: ماجرای وام های میلیونی با […]

اعضای یک باند حرفه ای جعل و کلاهبرداری در مشهد پس از دریافت صدها میلیون تومان تسهیلات بانکی با اسناد جعلی، درحالی متواری شده اند که تاکنون بیش از ۵۰تن از ضامنان کارمند و بازنشسته در ارتباط با این پرونده به دادسرای عمومی وانقلاب مشهد فراخوانده شده اند.

شرق پرس: ماجرای وام های میلیونی با اسناد جعلی در یکی از موسسات مالی و اعتباری مشهد، هنگامی لو رفت که کارمند یکی از شعبه های این موسسه به نامه ارسالی از سوی یکی از مسئولان موسسه مشکوک شد که پس از پی گیری ها مشخص شد نامه مذکور جعلی است و بدین ترتیب بررسی ها درباره پرداخت وام های دیگر نیز نشان داد که افرادی با اسناد جعلی و ضمانت های گوناگون تسهیلات میلیونی دریافت کرده اند.

 گزارش خراسان حاکی است: با اعلام شکایت وکیل این موسسه پرونده ای در مجتمع قضایی شهید قدوسی مشهد تشکیل شد و با توجه به اهمیت موضوع توسط «قاضی موحدی راد» مورد رسیدگی قرار گرفت. با احضار بیش از ۵۰ تن از ضامنان وام گیرندگان که برخی از آنان نیز آدرس های واهی به بانک ارائه کرده اند مشخص شد که اعضای یک باند حرفه ای کلاهبرداری و جعل اسناد با اجاره یک ساختمان در مشهد دفتری مجلل و شیک تحت عنوان «دفتر اخذ فوری وام» تاسیس کرده اند و سپس با دادن آگهی در برخی نشریات برای جذب ضامن و یا گرفتن وام فوری، طعمه های خود را به دام می انداختند.

همچنین بررسی های گسترده از سوی مقام قضایی نشان داد: تعداد زیادی از کارمندان و افراد بازنشسته نیز با گرفتن مبالغی به عنوان ضامن، به بانک و یا موسسه مالی و اعتباری معرفی می شدند و مدارک شناسایی و حتی فیش حقوقی آنان توسط این باند برای ضمانت در شعبه های دیگر جعل شده است به طوری که یک زن بازنشسته آموزش و پرورش در ۵ شعبه یکی از موسسات مالی و اعتباری، ده ها میلیون تومان وام را درحالی ضمانت کرده است که هم اکنون عاملان اصلی دریافت وام متواری هستند.

 این گزارش حاکی است: اعضای باند کلاهبرداری پس از دریافت حدود ۴۰۰میلیون تومان تسهیلات بانکی متواری شده اند و در حال حاضر نیز افرادی که با اسناد جعلی این گونه وام ها را ضمانت کرده اند چنین عنوان می کنند که از قصد و نیت کلاهبرداران آگاهی نداشته اند! در همین حال قاضی موحدی راد با صدور دستوری از نیروهای انتظامی خواست شناسایی و دستگیری متهمان فراری این پرونده را در دستور کار قرار دهند که پس از به دست آمدن اطلاعاتی درباره اعضای این باند و استعلام مقام قضایی از زندان مرکزی مشهد، مشخص شد که یکی از عوامل تحت تعقیب در این پرونده، به اتهام جعل و کلاهبرداری در زندان به سر می برد.

بنابراین گزارش، با احضار این متهم به شعبه ۸۰۵ دادسرای مشهد، بررسی های قضایی درحالی وارد مرحله جدیدی شد که احتمال می رود افراد دیگری نیز در گرفتن وام های میلیونی با اسناد جعلی نقش داشته  باشند.

قاضی رسیدگی کننده به این پرونده در پاسخ به سوال خبرنگار خراسان که پرسید آیا این احتمال وجود دارد که برخی از کارمندان و یا مدیران شعبه ها در پرداخت وام با اسناد جعلی نقش داشته باشند؟ گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات قضایی قرار دارد و همه جوانب آن بررسی خواهد شد و هر فرد یا افرادی نیز که در این رابطه نقشی داشته باشند مورد بازجویی قرار خواهند گرفت.

وی در عین حال افزود: اگر در مرحله تحقیقات مشخص شود که کارمندان یا مدیران موسسات یا بانک ها به طور عمدی نقشی در پرداخت تسهیلات داشته اند به یقین تحت تعقیب قضایی قرار می گیرند که بررسی ها در این باره ادامه دارد.

 وی به شهروندان و به ویژه کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری توصیه کرد: به تبلیغات فریبنده ای که برای ضمانت وام های بانکی در رسانه ها مطرح می شود توجهی نکنند و در صورت لزوم حتما باید طرف مقابل از افراد مورد وثوق و آشنا باشد و به افراد غریبه اعتماد نکنند و شناخت کافی در مورد فرد وام گیرنده داشته باشند و از سوی دیگر نیز مدارک ارائه شده را در شعبه بانک حتما مورد بررسی دقیق قرار دهند تا مدارک آنان جعل نشده باشد.