قطار اینبار در ساری حادثه ساز شد و در برخورد با خودروی نیسان و انفجار حاصل از آن هر دو سرنشین این خودرو جان باختند.

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) مدیر روابط‌عمومی راه‌آهن شمال گفت: براثر برخورد قطار با خودروی وانت در ساری ۲ نفر جان باختند.

 

علی حسن‌نژاد در گفت‌و‌گو با تسنیم در تشریح جزئیات حادثه برخورد قطار با خورد وانت در ساری اظهار داشت: مشاهدات اولیه نشان می‌دهد حادثه به‌علت عبور خودروی وانت از محدوده ممنوعه رخ داده است.

 

در حادثه برخورد قطار با وانت 2 نفر جان باختند

 

وی افزود: وانت پس از برخورد با قطار دچار آتش‌سوزی شد و متأسفانه هر ۲ سرنشین وانت در دم جان باختند.

 

مدیر روابط‌عمومی راه‌آهن شمال خاطرنشان کرد:‌ براساس اطلاعات اولیه هر ۲ سرنشین وانت اهل استان اردبیل بودند که برای خرید مرکبات به مازندران آمدند.

حسن‌نژاد با بیان اینکه قطار پس از بازسازی مسیر به حرکت خود ادامه داد، گفت:‌ کارشناسان در حال بررسی صحنه وقوع حادثه هستند.

 

یوسف گران‌پاشا در تشریح جزئیات برخورد قطار با خودروی وانت در ساری اظهار داشت: در مسیر راه‌آهن بسته به اهمیت نقاط، برخی محل‌های عبور خودرو با مستحفظ یا راهبند ایمن شده‌اند و در برخی نقاط هم عبور بدون مستحفظ اما با نشانه‌ها و علائم کافی هشداردهنده وجود دارد. این حادثه در محل عبور مجاز بدون مستحفظ رخ داده که در دو طرف آن به اندازه کافی نشانه‌های هشداردهنده نصب شده و سرعت‌گیر نیز وجود دارد.

 

وی افزود: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که با وجود به صدا در آمدن بوق ممتد توسط لوکوموتیوران، بی‌توجهی راننده و قرار گرفتن خودرو روی خط سبب بروز این حادثه شد.

 

مدیرکل راه‌آهن شمال خاطرنشان کرد: همچنین مشاهدات نشان می‌دهد که سرعت وانت از سرعت مجاز تعیین شده برای عبور از ریل اندکی کمتر بود که در بروز حادثه می‌تواند اثرگذار باشد.

 

پاشا تصریح کرد: با توجه به این‌که امروز تعطیل بود و احتمال افزایش تردد در حاشیه راه‌آهن نیز پیش‌بینی می‌شد، طبق روال معمول برای روزها، دستور کمتر شدن سرعت قطار از حد مقرر در این مناطق صادر شده بود.