مدیرکل پزشکی قانون با اشاره به اینکه فریدونکنار با 12 و گلوگاه با 14 نفر شهرستان‌هایی هستند که در سال جاری کمترین تعداد فوتی ناشی از حوادث رانندگی استان مازندران در آن به ثبت رسید

 

در حوادث رانندگی امسال استان مازندران 636 نفر تا کنون جان باختند

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران مدیرکل پزشکی قانونی مازندران اظهار داشت: ۶۳۶ نفر در حواث رانندگی سال‌جاری تاکنون جان خود را در مازندران از دست دادند که از این تعداد ۵۰۷ نفر مرد و ۱۲۹ نفر زن بودند.

 

علی عباسی با اشاره به اینکه در ابتدای امسال تاکنون ۶۳۶ نفر که ۵۰۷ نفر از آنها مرد و بقیه زن بودند، در حوادث رانندگی در مازندران کشته شدند، اظهار داشت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشت.

 

وی با بیان اینکه ۳۱ درصد کل تلفات حوادث رانندگی امسال را عابران پیاده تشکیل می‌دادند، افزود: بالاترین آمار فوت‌شدگان ناشی از تصادفات رانندگی در استان مربوط به شهرستان‌های آمل با ۱۰۹، ساری با ۹۸ و بابل با ۷۶ نفر بوده است.

 

مدیرکل پزشکی قانون با اشاره به اینکه فریدونکنار نیز با ۱۲ و گلوگاه با ۱۴ نفر شهرستان‌هایی هستند که در ۱۰ ماه امسال کمترین تعداد فوتی در آن به ثبت رسید، تصریح کرد: ۴۳۳ نفر در مسیرهای برون شهری، ۱۶۴ نفر محور درون شهری و ۳۹ مورد در مسیر راه روستایی جان خود را از دست داده‌اند.

 

این مسئول در پایان با ابراز خرسندی از کاهش تلفات حوادث رانندگی گفت: سیر نزولی فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی این نوید را می‌دهد که با رعایت قانون توسط رانندگان و تلاش بیشتر ادارات مرتبط از جمله راه و شهرسازی، پلیس راه، راهنمایی و رانندگی و… شاهد کاهش هر چه بیشتر حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن باشیم.